Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / TDL102 - BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: TDL102 Adı: TÜRK DİLİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEYMA ALTINAY (saltinay@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Cümle bilgisini kavratmak. Düşünce ve bilgi aktaran yazıları tanıtmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Cümle ve öğelerini bilir PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Anlatım biçimlerini bilir. PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Düşünce ve bilgi taşıyan yazıları bilir PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Cümle türleri, kompozisyon hazırlama, paragraf, resmi yazılar hazırlama, dil yanlışları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Cümle Bilgisi (kelime grupları, cümle ve cümleyi meydana getiren unsurlar) Sözlü Anlatım
2 Cümle türleri Sözlü Anlatım
3 Cümle çözümlemeleri, cümle inceleme örnekleri Sözlü Anlatım
4 Kompozisyon (kompozisyonda konu, düşünce ve ana düşünce) Sözlü Anlatım
5 Tema, hayal Sözlü Anlatım
6 Paragraf Sözlü Anlatım
7 Anlatım biçimleri Sözlü Anlatım
8 Ara Sınav
9 Yaratıcı ve kurgusal yazılar Sözlü Anlatım
10 Düşünce ve bilgi aktaran yazılar Sözlü Anlatım
11 Resmi yazılar (tutanak, bildiri, rapor, iş mektupları, öz geçmiş) Sözlü Anlatım
12 Dil yanlışları (yazım ve noktalama işareti yanlışları) Sözlü Anlatım
13 Dil yanlışları (anlatım bozuklukları, sese dayalı yanlışlar) Sözlü Anlatım
14 Konferans Sözlü Anlatım
15 Bilimsel araştırma Sözlü Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Prof. Dr. Muharrem Ergin - Türk Dil Bilgisi,2003
2 Doç. Dr. Süer Eker - Çağdaş Türk Dili
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60