|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF BÜLBÜL (makifbulbul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı öğrencilerin temel veri yapılarının tasarımı, analizi ve geliştirilmesi konusunda bilgi ve beceri sahip olmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Farklı özellikteki problemlerin çözümü için uygun veri yapısına karar verip, kullanabilir. |
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Temel sıralı algoritma algoritmalarını programlayabilir. |
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Verilen bir algoritmanın karmaşıklığını hesaplayabilir. |
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Algoritmaları çalışma süresi, bellek kullanımı gibi çeşitli yönlerden analiz edebilir ve performanslarını karşılaştırabilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Veri yapılarının sınıflandırılması, algoritmaya giriş ve karmaşıklık analizi, listeler, yığıtlar, kuyruklar, ağaçlar, çizgeler ve yığınlar gibi temel veri yapıları ve türevleri, temel sıralama algoritmalarının analizi, laboratuvarda uygulama. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Veri Yapıları Temel Kavramlar ve Listeler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 2 | Algoritmik program tasarımı ve akış şemaları | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 3 | Algoritmik program tasarımı ve kaba kod | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 4 | Program çalışma hızı ve bellek gereksinimi (Algoritma analizi) | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 5 | Asimptotik Analiz (Notasyonlar) | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 6 | YIğın | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 7 | Ağaç veri modeli | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | C# genel yapısı ve veri yapıları | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 10 | C# ile döngüler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 11 | C# ile diziler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 12 | C# ile fonksiyonlar | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 13 | Sıralama algoritmaları. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 14 | Arama algoritmaları. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 15 | C# ile nesne kontrolleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Data Structures – A Pseudocode Approach with C, R. Gillberg, B. Forouzan, Thomson Course Technology Second Edition | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 4 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 8 | 64 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 18 | 1 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||