|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF BÜLBÜL (makifbulbul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilerin temel veri yapılarının tasarımı, analizi ve geliştirilmesi konusunda bilgi ve beceri sahip olmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farklı özellikteki problemlerin çözümü için uygun veri yapısına karar verip, kullanabilir. |
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Temel sıralı algoritma algoritmalarını programlayabilir. |
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Verilen bir algoritmanın karmaşıklığını hesaplayabilir. |
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Algoritmaları çalışma süresi, bellek kullanımı gibi çeşitli yönlerden analiz edebilir ve performanslarını karşılaştırabilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Veri yapılarının sınıflandırılması, algoritmaya giriş ve karmaşıklık analizi, listeler, yığıtlar, kuyruklar, ağaçlar, çizgeler ve yığınlar gibi temel veri yapıları ve türevleri, temel sıralama algoritmalarının analizi, laboratuvarda uygulama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Veri Yapıları Temel Kavramlar ve Listeler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
2 | Algoritmik program tasarımı ve akış şemaları | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
3 | Algoritmik program tasarımı ve kaba kod | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
4 | Program çalışma hızı ve bellek gereksinimi (Algoritma analizi) | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
5 | Asimptotik Analiz (Notasyonlar) | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
6 | YIğın | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
7 | Ağaç veri modeli | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | C# genel yapısı ve veri yapıları | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
10 | C# ile döngüler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
11 | C# ile diziler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
12 | C# ile fonksiyonlar | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
13 | Sıralama algoritmaları. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
14 | Arama algoritmaları. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
15 | C# ile nesne kontrolleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Data Structures – A Pseudocode Approach with C, R. Gillberg, B. Forouzan, Thomson Course Technology Second Edition | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 4 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 8 | 64 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 18 | 1 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |