|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EBUBEKİR KAYA (ebubekir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Matematiksel gerçeklerin ayrıntılarnı öğrenmek, nasıl kullanılacağımızı bilmek ve matematiksel düşüncenin nasıl sağlanacağını göstermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci, matematiksel model oluşturmanın temellerini öğrenecektir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenci, matematiksel kavramları ve terminoloji öğrenecektir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrenci, özyinelemeli tanımların nasıl kullanılacağını ve analiz edileceğini bilecektir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Öğrenci, farklı tiplerdeki ayrık yapıların nasıl kullanılacağını anlayacaktır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Öğrenci, matematiksel ispatların nasıl gerçekleştirileceğini bilecektir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mantık;Kümeler ve Foksiyonlar; Algoritmanın Temelleri; Sayılar ve Matrisler; Hesaplama Teknikleri;Kromatik Polinomlar; Graflar; Ağaçlar; Boole Cebri; Çıkışlı ve Çıkışsız Sonlu Durum Makineleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel kavramlar, lojik, kümeler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 2 | Boole cebri, boole fonksiyonları, lojik kapılar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 3 | Bağıntılar, özellikleri, bağıntıların temsili | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 4 | Algoritmalar ve Algoritmaların Karmaşıklığı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 5 | Tamsayılar, matrisler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 6 | İspat yöntemleri, tümevarım, rekürsif algoritmalar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 7 | Sayma prensipleri, permütasyon, kombinasyon, olasılık | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İleri sayma teknikleri, yinelemeli fonksiyonlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 10 | Yinelemeli fonksiyonlar (devam), çözüm yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 11 | Graf teorisi, genel graf kavramları, izomorfizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 12 | Problemler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 13 | Ağaçlar, genel kavramlar, sıralama ağaçları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 14 | Modelleme, sonlu durum makineleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 15 | Turing makinesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth H. Rosen, McGraw-Hill | |
| 2 | Discrete Mathematics, R. Johnsonbaugh, Prentice Hall | |
| 3 | Discrete Mathematics, Kenneth A. Ross, Prentice Hall | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth H. Rosen, McGraw-Hill Discrete Mathematics, R. Johnsonbaugh, Prentice Hall Discrete Mathematics, Kenneth A. Ross, Prentice Hall | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 13 | 4 | 52 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||