Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / BLM204 - BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: BLM204 Adı: AYRIK MATEMATİK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EBUBEKİR KAYA (ebubekir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EBUBEKİR KAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Matematiksel gerçeklerin ayrıntılarnı öğrenmek, nasıl kullanılacağımızı bilmek ve matematiksel düşüncenin nasıl sağlanacağını göstermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci, matematiksel model oluşturmanın temellerini öğrenecektir. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenci, matematiksel kavramları ve terminoloji öğrenecektir. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenci, özyinelemeli tanımların nasıl kullanılacağını ve analiz edileceğini bilecektir. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Öğrenci, farklı tiplerdeki ayrık yapıların nasıl kullanılacağını anlayacaktır. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğrenci, matematiksel ispatların nasıl gerçekleştirileceğini bilecektir. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Mantık;Kümeler ve Foksiyonlar; Algoritmanın Temelleri; Sayılar ve Matrisler; Hesaplama Teknikleri;Kromatik Polinomlar; Graflar; Ağaçlar; Boole Cebri; Çıkışlı ve Çıkışsız Sonlu Durum Makineleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel kavramlar, lojik, kümeler Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
2 Boole cebri, boole fonksiyonları, lojik kapılar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
3 Bağıntılar, özellikleri, bağıntıların temsili Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
4 Algoritmalar ve Algoritmaların Karmaşıklığı Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
5 Tamsayılar, matrisler Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
6 İspat yöntemleri, tümevarım, rekürsif algoritmalar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
7 Sayma prensipleri, permütasyon, kombinasyon, olasılık Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
8 Ara Sınav
9 İleri sayma teknikleri, yinelemeli fonksiyonlar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
10 Yinelemeli fonksiyonlar (devam), çözüm yöntemleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
11 Graf teorisi, genel graf kavramları, izomorfizm Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
12 Problemler Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
13 Ağaçlar, genel kavramlar, sıralama ağaçları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
14 Modelleme, sonlu durum makineleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
15 Turing makinesi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth H. Rosen, McGraw-Hill
2 Discrete Mathematics, R. Johnsonbaugh, Prentice Hall
3 Discrete Mathematics, Kenneth A. Ross, Prentice Hall
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth H. Rosen, McGraw-Hill Discrete Mathematics, R. Johnsonbaugh, Prentice Hall Discrete Mathematics, Kenneth A. Ross, Prentice Hall

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 13 4 52
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120