|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYLİN ALKAYA (aylin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ATASEVER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Olasılık kuramını ve matematiksel istatistiği öğrenciye temel düzeyde tanıtmak. Öğrencinin olasılık ve istatistik analiz yöntemlerinin mühendislik alanındaki uygulamalarını genel olarak öğrenmesini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel düzey kombinatoryal sayma (permütasyon, kombinasyon, vs.) ve mühendislik uygulamalarında kullanma becerisi. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kesikli ve sürekli rassal değişkenleri tanımlama, dağılımlarını belirleme ve bunlara dayalı olasılık hesapları yapabilme becerisi. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ortak dağılım, sınırsal dağılım, koşullu dağılım vs. gibi kavramlara dayalı olarak rassal değişkenlerin ortak davranışını inceleme ve çıkarımlara varma becerisi. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Mühendislik alanında en sıklıkla kullanılan kesikli ve sürekli dağılımların matematiksel yapısını ve bu dağılımların ne tür uygulamalara uygun olduğunu bilmek. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | İstatistik uygulamalarında kullanmak üzere beklenen değer, varyans, kovaryans vs. moment hesaplarını kuramsal olarak yapabilme becerisi. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Olasılık tanımı; olasılık uzayları; rasgele değişkenler ve vektörler; olasılık dağılımları; kesikli ve sürekli dağılımlar, dağılım fonksiyonları, kütle fonksiyonları, toplam dağılım fonksiyonu, standart dağılımlar ortalama değer, varyans ve momentler; bağımsızlık ve şartlı olasılık; marjinal and şartlı dağılımlar, kovaryans ve korelasyon; | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar, İstatistiğin tanımı, İstatistiğin mühendislik alanındaki yeri | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
2 | Verilerin Düzenlenmesi. Frekans dağılımları. Grafikler | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
3 | Merkezi Eğilim Ölçüleri | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
4 | Dağılım Ölçüleri | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
5 | Olasılık | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
6 | Raslantı değişkenleri | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
7 | Kesikli Dağılımlar | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sürekli Dağılımlar | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
10 | Güven aralıkları | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
11 | Hipotez Testleri | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
12 | Varyans Analizi | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
13 | Korelasyon Analizi Regresyon Analizi | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
14 | Regresyon Analizi | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
15 | Ki-kare Analizi | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | “Probability and Statistics for Engineers and Scientists”, Walpole R. E., Myers R. H., Myers S. L., and Ye K, 9th Edition, International Edition, Pearson, 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
“Probability and Statistics for Engineers and Scientists”, Walpole R. E., Myers R. H., Myers S. L., and Ye K, 9th Edition, International Edition, Pearson, 2013. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 13 | 4 | 52 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |