Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / BLM306 - BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: BLM306 Adı: YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EYÜP SIRAMKAYA (eyup@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Yazılım Mühendisliğine ait temel kavramları vererek, öğrencilere soyutlama, problem çözme ve sistemik bakış açısı sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilgisayar yazılımlarını, çeşitlerini ve Yazılım Mühendisliği disiplininin temel kavramlarını anlar. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
PÇ-21 Proje yönetimi, risk yönetimi, girişimcilik, yöneticilik becerisi, sürdürülebilirlik gibi konularda temel düzeyde bilgi ve beceri kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çeşitli yazılım süreç modellerini tanımlar ve karşılaştırır. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
PÇ-21 Proje yönetimi, risk yönetimi, girişimcilik, yöneticilik becerisi, sürdürülebilirlik gibi konularda temel düzeyde bilgi ve beceri kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yazılım geliştirme aşamalarını uygulayabilir. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
PÇ-21 Proje yönetimi, risk yönetimi, girişimcilik, yöneticilik becerisi, sürdürülebilirlik gibi konularda temel düzeyde bilgi ve beceri kazanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Yazılım geliştirirken süreç modellerini uygular. PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
PÇ-21 Proje yönetimi, risk yönetimi, girişimcilik, yöneticilik becerisi, sürdürülebilirlik gibi konularda temel düzeyde bilgi ve beceri kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilgisayar Yazılımı ve çeşitleri, Yazılım Mühendisliği disiplini ve temel kavramları, yazılım süreç modelleri, gereksinim mühendisliği kavramları, sistem modellemesi, mimari tasarım, tasarım ve uygulama, yazılım testi, yazılım evrimi ve bakımı, Proje yönetimi, kalite ve konfigürasyon yönetimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilgisayar Yazılımı ve Türleri Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
2 Yazılım Mühendisliği Disiplini ve Temel Kavramlar Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
3 Proje Yönetimi ve Planlaması Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
4 Yazılım Gereksinimleri Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
5 Yazılım Gereksinim Mühendisliği Kavramları Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
6 Üst Düzey Yazılım Tasarımı Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
7 Alt Düzey Yazılım Tasarımı Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
8 Ara Sınav
9 Yazılım Geliştirme Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
10 Sınama Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
11 Metrikler Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
12 Yazılım İnşası ve Bakımı Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
13 Yazılım İnşası ve Bakımı Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
14 Süreç Modelleri Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
15 Süreç Modelleri Anlatım / Soru – Cevap, Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. R. Stevens, “Beginning Software Engineering”, John-Wiley, 2015, ISBN: 9781118969144
2 2. I. Sommerville, "Software Engineering", Pearson, 10th Edition, 2015, ISBN 0133943038
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 4 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 4 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 1 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120