|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF BÜLBÜL (makifbulbul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ATASEVER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı bilgisayar grafiklerinin temel esasları, geometrik transformasyon, etkileşimli grafik kullanıcı arayüzleri, renk uygulamaları ve animasyon konularını işlemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilgisayar grafiklerinin matematiksel altyapısı hakkında bilgi. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bilgisayar grafiklerinin tasarımı, geliştirilmesi ve uygulamaları için temel teknik bilgi. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çeviri, döndürme ve ölçekleme gibi temel grafik transformasyon bilgisi. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | OpenGL gibi standart yazılım paketlerini ve grafik kütüphanelerini kullanarak grafik tasarlama ve geliştirme becerisi. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Grafik sistemlerine genel bakış; veri çıkış temelleri ve nitelikleri; 2D (iki boyutlu) dönüştürme, pencereleme ve kırpma, bölütler; interaktif giriş (input); 3D (üç boyutlu) dönüştürme ve görüntüleme; gizli çizgi ve gizli yüzey eleme; gölge ve renkler; modelleme; bilgisayar grafikleri konusunda küçük ölçekte bir proje. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilgisayar grafiklerine giriş | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 2 | Grafik sistemleri ve modelleri | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 3 | Grafik programlama | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 4 | Grafik programlama, OpenGL fonksiyonlarının özeti | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 5 | Girdi ve etkileşim | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 6 | Geometrik nesne dönüştürme | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 7 | Görüntüleme | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Gölgeleme | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 10 | Köşelerden parçalara | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 11 | Ayrık teknikler | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 12 | Programlanabilir gölgelendiriciler | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 13 | Modelleme | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 14 | Eğriler ve yüzeyler | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 15 | Gelişmiş görüntüleştirme | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Foley, J. D., Van, F. D., Van Dam, A., Feiner, S. K., Hughes, J. F., Angel, E., & Hughes, J. (1996). Computer graphics: principles and practice (Vol. 12110). Addison-Wesley Professional. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Foley, J. D., Van, F. D., Van Dam, A., Feiner, S. K., Hughes, J. F., Angel, E., & Hughes, J. (1996). Computer graphics: principles and practice (Vol. 12110). Addison-Wesley Professional. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 13 | 4 | 52 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||