|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF BÜLBÜL (makifbulbul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ATASEVER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilgisayar grafiklerinin temel esasları, geometrik transformasyon, etkileşimli grafik kullanıcı arayüzleri, renk uygulamaları ve animasyon konularını işlemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar grafiklerinin matematiksel altyapısı hakkında bilgi. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilgisayar grafiklerinin tasarımı, geliştirilmesi ve uygulamaları için temel teknik bilgi. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çeviri, döndürme ve ölçekleme gibi temel grafik transformasyon bilgisi. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | OpenGL gibi standart yazılım paketlerini ve grafik kütüphanelerini kullanarak grafik tasarlama ve geliştirme becerisi. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Grafik sistemlerine genel bakış; veri çıkış temelleri ve nitelikleri; 2D (iki boyutlu) dönüştürme, pencereleme ve kırpma, bölütler; interaktif giriş (input); 3D (üç boyutlu) dönüştürme ve görüntüleme; gizli çizgi ve gizli yüzey eleme; gölge ve renkler; modelleme; bilgisayar grafikleri konusunda küçük ölçekte bir proje. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgisayar grafiklerine giriş | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
2 | Grafik sistemleri ve modelleri | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
3 | Grafik programlama | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
4 | Grafik programlama, OpenGL fonksiyonlarının özeti | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
5 | Girdi ve etkileşim | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
6 | Geometrik nesne dönüştürme | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
7 | Görüntüleme | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gölgeleme | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
10 | Köşelerden parçalara | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
11 | Ayrık teknikler | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
12 | Programlanabilir gölgelendiriciler | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
13 | Modelleme | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
14 | Eğriler ve yüzeyler | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
15 | Gelişmiş görüntüleştirme | Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Foley, J. D., Van, F. D., Van Dam, A., Feiner, S. K., Hughes, J. F., Angel, E., & Hughes, J. (1996). Computer graphics: principles and practice (Vol. 12110). Addison-Wesley Professional. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Foley, J. D., Van, F. D., Van Dam, A., Feiner, S. K., Hughes, J. F., Angel, E., & Hughes, J. (1996). Computer graphics: principles and practice (Vol. 12110). Addison-Wesley Professional. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 13 | 4 | 52 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |