|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBUBEKİR KAYA (ebubekir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ATASEVER, NUH AZGINOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yapay zeka metotlarını kullanarak problem çözme yeteneği kazanmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yapay Zeka metotlarıyla çözülebilecek problemleri tanıyabilir |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-6 Gerçek yaşamdan öğrenme, çıkarsama, optimizasyon, tahminleme, sınıflandırma ve tanıma problemlerini yapay zeka ile çözme yeteneği kazanır PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Verilen probleme uygun Yapay Zeka metodunu seçebilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-6 Gerçek yaşamdan öğrenme, çıkarsama, optimizasyon, tahminleme, sınıflandırma ve tanıma problemlerini yapay zeka ile çözme yeteneği kazanır PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Verilen problemi uygun Yapay Zeka metoduyla çözebilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-6 Gerçek yaşamdan öğrenme, çıkarsama, optimizasyon, tahminleme, sınıflandırma ve tanıma problemlerini yapay zeka ile çözme yeteneği kazanır PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Arama yöntemlerini, avantaj ve dezavantajlarını bilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-6 Gerçek yaşamdan öğrenme, çıkarsama, optimizasyon, tahminleme, sınıflandırma ve tanıma problemlerini yapay zeka ile çözme yeteneği kazanır PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Bilginin temsil yollarını, avantaj ve dezavantajlarını bilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-6 Gerçek yaşamdan öğrenme, çıkarsama, optimizasyon, tahminleme, sınıflandırma ve tanıma problemlerini yapay zeka ile çözme yeteneği kazanır PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. PÇ-20 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yapay Zeka Tarihçesi, Kör Arama Algoritmaları, Sezgisel Arama Algoritmaları, Lokal Arama Algoritmaları, Genetik Algoritmalar, Oyun Algoritmaları, Prolog Dili, Bilgi Gösterimi, Uzman Sistemler, Makine Öğrenmesi Algoritmaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Tanıtımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Yapay Zeka Tarihçesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Kör Arama Algoritmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Sezgisel Arama Algoritmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Sezgisel Arama Algoritmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Lokal Arama Algoritmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Genetik Algoritmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oyun Algoritmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Prolog Dili | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Bilgi Gösterimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Uzman Sistemler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Makine Öğrenmesi Algoritmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Makine Direnmesiz Algoritmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Makine Öğrenmesi Algoritmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Russell, S. J. (2010). Artificial intelligence a modern approach. Pearson Education, Inc. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |