|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrenciye tasarım, geliştirme, test ve hata ayıklama aşamaları üzerinden başlangıç düzeyinde oyun programlayabilme becerisi kazandırmak ve oyun tasarımının ilkeleri, oyun programlama terminolojisi, modern oyun motorlarının temelini oluşturan teknolojiler, takım projelerinin yönetimi gibi konularda bir anlayış geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | oyun programlama üzerine temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | oyun geliştirmede kullanılan algoritmaları, süreçleri ve teknolojileri kullanabilir. |
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | basit animasyonlar oluşturabilir. |
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | temel matematik ve fizik bilgilerini programlamada kullanabilir. |
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | bilgisayar oyunu tasarlarken, etik konusunda öğrendiklerini uygular. |
PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oyun programlama üzerine temel kavramlar, oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler, basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek, temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak, bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış, bilgisayar oyunu tasarlamada etik | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oyun programlama üzerine temel kavramlar | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
2 | Oyun programlama üzerine temel kavramlar | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
3 | Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
4 | Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
5 | Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
6 | Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
7 | Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
10 | Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
11 | Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
12 | Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
13 | Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
14 | Bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
15 | Bilgisayar oyunu tasarlamada etik | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Unity3D ile Oyun Programlama, Kodlab. | |
2 | Game Coding Complete, Fourth Edition by Mike McShaffry and David Graham (Mar 5, 2012) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 3 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 8 | 1 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |