Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / BLM315 - BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: BLM315 Adı: OYUN PROGRAMLAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrenciye tasarım, geliştirme, test ve hata ayıklama aşamaları üzerinden başlangıç düzeyinde oyun programlayabilme becerisi kazandırmak ve oyun tasarımının ilkeleri, oyun programlama terminolojisi, modern oyun motorlarının temelini oluşturan teknolojiler, takım projelerinin yönetimi gibi konularda bir anlayış geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 oyun programlama üzerine temel kavramları açıklayabilir. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 oyun geliştirmede kullanılan algoritmaları, süreçleri ve teknolojileri kullanabilir. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 basit animasyonlar oluşturabilir. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 temel matematik ve fizik bilgilerini programlamada kullanabilir. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 bilgisayar oyunu tasarlarken, etik konusunda öğrendiklerini uygular. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir.
PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir.
PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-18 Verileri kullanarak grafikler ve animasyonlar oluşturabilir.
PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Oyun programlama üzerine temel kavramlar, oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler, basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek, temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak, bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış, bilgisayar oyunu tasarlamada etik
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oyun programlama üzerine temel kavramlar Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
2 Oyun programlama üzerine temel kavramlar Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
3 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
4 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
5 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
6 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
7 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
8 Ara Sınav
9 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
10 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
11 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
12 Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
13 Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
14 Bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
15 Bilgisayar oyunu tasarlamada etik Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Unity3D ile Oyun Programlama, Kodlab.
2 Game Coding Complete, Fourth Edition by Mike McShaffry and David Graham (Mar 5, 2012)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 3 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 3 18
       c) Performans Ödevi 8 1 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 1 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90