|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, navigasyon vb otonom görevleri yerine getiren robotların programlanmasında kullanılan temel kavramları ve arkasındaki teoriyi öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | robot mimarilerinin farklı fiziksel biçimlerini tanımlayabilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | mobil robotları kinematik olarak modelleyebilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | kinematik bir robot sistemini matematiksel olarak tanımlayabilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | koordinat çerçeveleri, kinematik, optimizasyon, kontrol ve belirsizlik bilgilerini kullanarak manipülasyon ve navigasyon problemlerini analiz edebilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | ters kinematik hesaplayabilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | robot sisteminin kararlılık analizini yapabilir. |
PÇ-14 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Robotik düz ve ters kinematik, hız kinematiği ve robot dinamiği ile ilgili algoritmik ve tasarım konularına yoğunlaşarak öğrencilerin bilgisayar mühendisliği temel bilgilerini değişik alanlarda kullanmalarını sağlayacak biçimde organize edilmiştir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Robotik ve tarihçesine genel bakış. | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
2 | Matematiksel altyapı | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
3 | Kinematik | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
4 | Ters Kinematik | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
5 | Hızsal Kinematik | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
6 | Hareket Planlama | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
7 | Robot Dinamiği | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Robot Dinamiği | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
10 | Robot Kontrolu | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
11 | Mobile Robotlar | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
12 | Temel bir robot sistemine genel bakış | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
13 | Temel bir robot sistemine genel bakış | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
14 | Robotik alanının geleceği | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
15 | Robotik alanının geleceği | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alonzo Kelly, Mobile Robotics: Mathematics, Models, and Methods, Cambridge University Press, 2013. | |
2 | John J. Craig, Introduction to Robotics, Addison-Wesley Publishing, 1989. | |
3 | Robot Programlama, Ahmet Ali Süzen, Kodlab. | |
4 | Mark W. Spong, Seth Hutchinson, and M. Vidyasagar, Robot Modeling and Control, Wiley, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 3 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 1 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |