|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NUH AZGINOĞLU (nuh@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yeni nesil sayısal sistemlerin ve donanım tanımlama dillerinden birinin öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Programlanabilir Lojik Devreler, PLA,PAL,CPLD,FPGA kavramlarını açıklar |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | FPGA Yazılımgeliştirme, deneme simülasyon ortamlarını analiz eder. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Compare hardware desciription languages and their properties |
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-6 Gerçek yaşamdan öğrenme, çıkarsama, optimizasyon, tahminleme, sınıflandırma ve tanıma problemlerini yapay zeka ile çözme yeteneği kazanır PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Gömülü sistemleri analiz eder. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Donanım tanımlama dilleri ilgili temel kavramlar, programlanabilir lojik devreler hakkında temel bilgi, yazılım geliştirme ile ilgili örnekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Programlanabilir lojik devreler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
2 | PAL ve türevleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
3 | FPGAlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
4 | Yazılım geliştirme, deneme ve simülasyon ortamları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
5 | Donanım tanımlama dilleri ve özellikleri, VHDLe genel bakış | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
6 | Kütüphaneler, program bileşenleri, genel kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
7 | Değişkenler, sabitler, diziler, yapılar. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karşılaştırma ve döngü işlemleri I | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
10 | Karşılaştırma ve döngü işlemleri II | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
11 | Uygulamalı örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
12 | Mikroprogramlama ve ardışıl lojik gerçekleştirme teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
13 | FPGA ile arabirimlerin sürülmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
14 | Gömülü sistemler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
15 | Yazılım geliştirme ortamları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pedroni, V. A. (2010). Circuit design and simulation with VHDL. MIT Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
yüz yüze ve ders içi uygulama tasarımı ve simülasyonu, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 4 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |