|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NUH AZGINOĞLU (nuh@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ATASEVER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, bilgisayar sistemleri, ağları ve uygulamaları için güvenlik analiz, tasarım ve gerçekleme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar sistemlerinde, ağlarında ve uygulamalarında güvenliğin sağlanabilmesi için gerekli olan temel güvenlik kavramlarını öğrenebilecektir. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilgisayar sistemlerinde, ağlarında ve uygulamalarında güvenliğin sağlanabilmesi için gerekli olan temel güvenlik kavramlarını uygulayabilecektir |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-21 Proje yönetimi, risk yönetimi, girişimcilik, yöneticilik becerisi, sürdürülebilirlik gibi konularda temel düzeyde bilgi ve beceri kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mevcut yapılar için güvenlik değerlendirmesi ve iyileştirmelerini yapabilecektir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, bilgisayar sistemleri ve bilgisayar ağları ile bu yapıları kullanan uygulamalar kapsamında güvenlik kavramının ve güvenliği oluşturan unsurların incelenmesini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Veri ve ağ güvenliği | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
2 | Güvenlik gerekleri ve korunacak varlıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
3 | Güvenlik gereksinim düzeyi | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
4 | Ağ sistemlerinin haberleşmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
5 | Topoloji güvenliği | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
6 | Güvenlik duvarı | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
7 | Nüfuz tesbit sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyometrik güvenlik sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
10 | Yetkilendirme ve kriptolama | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
11 | Kriptolama ile güvenlik: sayısal imzalar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
12 | Sanal özel ağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
13 | Yıkımdan koruma ve geri kazanma | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
14 | Ağ kullanım politikaları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
15 | Ağ kullanım politikaları-devam | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pieprzyk, J., Okamoto, E., & Seberry, J. (Eds.). (2003). Information Security: Third International Workshop, ISW 2000, Wollongong, Australia, December 20-21, 2000. Proceedings. Springer. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Pieprzyk, J., Okamoto, E., & Seberry, J. (Eds.). (2003). Information Security: Third International Workshop, ISW 2000, Wollongong, Australia, December 20-21, 2000. Proceedings. Springer. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 4 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |