|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Veri Madenciliğinin amacı veri yığınından faydalı bilgiyi bulup çıkartmak ve keşfedilen bilgiyi kullanarak mevcut durumu açıklamaya yardımcı olmak ve gelecekteki oluşumları tahmin etmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Veri Madenciliği temel kavramlarını öğrenme ve uygulayabilme bilgi ve beçerisi kazandıracaktır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Veri yığınından faydalı bilgiyi bulup çıkarma becerisi kazandıracaktır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Veri yığınını analiz etme, temizleme ve aykırı değerleri bulma becerisi kazandıracaktır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenciler eğiticili sınıflama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-6 Gerçek yaşamdan öğrenme, çıkarsama, optimizasyon, tahminleme, sınıflandırma ve tanıma problemlerini yapay zeka ile çözme yeteneği kazanır PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrenciler eğiticisiz kümeleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-6 Gerçek yaşamdan öğrenme, çıkarsama, optimizasyon, tahminleme, sınıflandırma ve tanıma problemlerini yapay zeka ile çözme yeteneği kazanır PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-8 Yazılım ile ilgili temel kavramları kullanarak, program geliştirebilir. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Veri Madenciliği Kavramları, Veri Hazırlama Teknikleri, İstatistiksel Öğrenme Teorisi(Naive Bayes), Kümeleme Metodları (K-Means, hiyerarşik), Karar Ağaçları ve Karar Kuralları, Birliktelik Kuralları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Veri Madenciliği Kavramları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
2 | Veri Hazırlama Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
3 | Veri Hazırlama Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
4 | İstatistiksel Öğrenme Teorisi(Naive Bayes) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
5 | İstatistiksel Öğrenme Teorisi(Naive Bayes) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
6 | Kümeleme Metodları (K-Means, hiyerarşik) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
7 | Kümeleme Metodları (K-Means, hiyerarşik) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karar Ağaçları ve Karar Kuralları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
10 | Karar Ağaçları ve Karar Kuralları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
11 | Birliktelik Kuralları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
12 | Birliktelik Kuralları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
13 | Birliktelik Kuralları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
14 | Uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
15 | Uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kaynak Kitap: Data Mining , J. Han – M. Kamber, Morgan-Kaufman, Academic Press, 2001, ISBN: 1-55860-901-6 | |
2 | Kaynak Kitap: Data Mining – Concepts, Models, Methods and Algorithms, Mehmed Kantardzic, ISBN:0-471-22852-4 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Data Mining - J. Han – M. Kamber, Morgan-Kaufman, Academic Press, 2001, ISBN: 1-55860-901-6 Data Mining - Concepts, Models, Methods and Algorithms, Mehmed Kantardzic, ISBN:0-471-22852-4 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 4 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |