|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yönetim bilişim sistemleriyle ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmek ve uygulamalarla konuları pekiştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilişim ve Bilgisayar Bilimleri problemlerini analiz eder, tanımlar ve modelleme yöntemlerini uygular. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilişim uygulamalarının bireysel, kuramsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincinde hareket eder. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilişim Sistemlerinin Amacı ve Gelişim Süreci, İşletmelerdeki Yeri ve Rolü, İşletmelerde Bilişim Sistemleri Türleri, Karar Destek Sistemleri, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Kurulumu ve Yönetimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetim Bilişim Sistemlerine Giriş | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
2 | Bilişim Sistemlerinin Amacı ve Gelişim Süreci | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
3 | İşletmelerdeki Yeri ve Rolü | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
4 | İşletmelerde Bilişim Sistemleri Türleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
5 | İşletmelerde Bilişim Teknolojileri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
6 | Bilişim Teknolojilerinin Örgütsel Yapıya Etkileri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
7 | İşletmelerde Veri Kaynaklarının Yönetsel Boyutu | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşletmelerde Telekomünikasyon Sistemleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
10 | İşletme Bilgi Sistemleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
11 | İşletme Bilgi Sistemleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
12 | Karar Destek Sistemleri | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
13 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
14 | Sistem Kurulumu ve Yönetimi | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yönetim Bilişim Sistemleri, Adnan Çelik, Tahir Akgemci, Gazi Kitabevi, Ankara, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 4 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |