|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF BÜLBÜL (makifbulbul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, NUH AZGINOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma hakkında temel bir anlayış kazandırmak ve bu süreçte kendi araştırma önerilerini yazmaya hazırlamaya yöneltmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | araştırma tasarımı ve uygulamasını değerlendirmede analitik beceriler gösterebilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | kendi araştırma sorularını ve araştırma tasarımlarını oluşturabilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | kütüphane ve elektronik kaynakları kullanabilir ve uygun materyalleri bulabilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | araştırma raporunu yazabilir. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-17 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini benimser. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimselliğin ne olduğu, nasıl yaklaşılması gerektiği, kaynak taramasının nasıl yapılacağı, verilerin hangi yöntemlerle elde edilebileceği, araştırma projesinin hipotezlerini ortaya koymak, araştırmayı yapabilmek için uygun yöntemlerin ne olduğu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırma Nedir? Önemli Kavramlar ve Yaklaşımların Tanıtılması. | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
2 | Araştırma Nedir? Önemli Kavramlar ve Yaklaşımların Tanıtılması. | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
3 | Bilimsel araştırma süreci ve aşamaları | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
4 | Araştırma çeşitleri ve desenleri | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
5 | Nicel Araştırma Yöntemlerine Giriş | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
6 | Merkezi Eğilim Ölçüleri-Dağılım ölçüleri | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
7 | Sınıflanmış Verilerde Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçülerinin Hesaplanması | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veri kaynakları- örnekleme bölünümü | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
10 | Hipotez testleri | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
11 | Parametrik olmayan hipotez testleri | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
12 | Anket formunun hazırlanması ve değerlendirilmesi | Anlatım / Soru – Cevap, sunum, uygulama. |
13 | Temel istatistik uygulamaları | Anlatım / Soru – Cevap, sunum, uygulama. |
14 | Temel istatistik uygulamaları | Anlatım / Soru – Cevap, sunum, uygulama. |
15 | Bilimsel sunuş raporlama sistemleri | Anlatım / Soru – Cevap, sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Teknik ve İlkeler, Prof.Dr. Ali Balcı | |
2 | Social Research Methods, Fifth Edition, Alan Bryman, December 2015. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 4 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 8 | 1 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |