|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NUH AZGINOĞLU (nuh@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ATASEVER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İleri elektronikte kullanılan çeşitli devrelerin çalışma prensiplerini öğrenip, elektronik elemanlar ve devre tasarım araçları ile uygulamalar gerçekleştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Devre konfigürasyonları ile ilgili temel kavramları öğrenmek ve mühendislik problemlerini çözme becerisi geliştirmek |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | OP-AMP kullanarak basit devreleri tasarlamak için beceri geliştirmek |
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çeşitli çarpma devreleri ve modülatörler hakkında bilgi sahibi olmak |
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | PLL hakkında bilgi edinme |
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | A / D ve D / A dönüştürücüler geliştirmek için çeşitli teknikler hakkında bilgi edinmek |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-15 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlayabilir. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşlemsel Kuvvetlendiricinin DC Özellikleri, Karşılaştırıcılar, Histeresis Döngüsü ile Schmitt Tetikleyicileri, Üçgen Dalga üreteçleri, Log Kuvvetlendirici, Antilog Kuvvetlendirici and Fonksiyon üreteçleri, Analog Çarpıcılar, Osilatörler ve Zamanlayıcılar, PLL'ler ve modülatörler, Analog Anahtarlar, Örnekle Tut Devreleri, D / A Konventörler, A / D dönüştürücüler, Lineer Regülatörler ve Anahtar Mod Regülatörler, Ses Elektroniği: Ses, Mikrofonlar, Hoparlörler ve Amplifikatörler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Elektronik Tasarım Akışı, Terim ve Tanımlar, CAD ile Devre Tanımlama | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
2 | İşlemsel Kuvvetlendiricinin DC Özellikleri, Frekans Cevabı | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
3 | OPAMP Uygulaması 1 – Enstrümantasyon Kuvvetlendiricisi, Sinüs Dalga üreteci | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
4 | OPAMP Uygulaması 2 – Karşılaştırıcılar, Histeresis Döngüsü ile Schmitt Tetikleyiciler, Üçgen Dalga üreteçleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
5 | OPAMP Uygulaması 3 – Log Kuvvetlendirici, | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
6 | Antilog Kuvvetlendirici and Fonksiyon üreteçleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
7 | Analog Çarpıcılar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osilatörler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
10 | Zamanlayıcılar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
11 | PLL ve modülatörler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
12 | A/D dönüştürücüler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
13 | Gerilim Regülatörü | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
14 | Ses Elektroniği: Ses, Mikrofonlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
15 | Hoparlörler ve Amplifikatörler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | D.Roy Choudhry,Shail Jain,“Linear Integrated Circuits”, New Age International Pvt.Ltd.,2000 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
D.Roy Choudhry,Shail Jain,“Linear Integrated Circuits”, New Age International Pvt.Ltd.,2000, Bilgisayar, Devre Elemanları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 13 | 4 | 52 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |