|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencileri etkili iletişim ve sunum konusunda bilinçlendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | etkili sunum tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | açık bir şekilde iletişim kurabilirler. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | takım iletişimini uygulayabilirler. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişim kavramının irdelenmesi, etkili sunum kavramı, yazılı ve görsel iletişim. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim kavramının irdelenmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
2 | Etkili Sunumun tarihsel olarak kullanımının öneminin belirlenmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
3 | Etkili Sunum kavramının irdelenmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
4 | İletişimde, sunumun etkililiğini artıran araçların öneminin belirtilmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
5 | Yazılı iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
6 | Görsel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
7 | Sözel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkili iletişim ile kurum iletişiminin bağlantısının kurulması. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
10 | Kurumlarda liderlerin etkili sunum açısından öneminin belirtilmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
11 | Dinleme ve gözlem becerilerini artırmanın önemi | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
12 | Rol Oynama Egzersizleri | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
13 | Rol Oynama Egzersizleri | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
14 | Etkili sunum öğrenci uygulamaları | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
15 | Etkili sunum öğrenci uygulamaları | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Etkili Sunum Teknikleri, Ayşen Temel Eğinli , Demet Gürüz, Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |