|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NUH AZGINOĞLU (nuh@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBUBEKİR KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencileri Bilgisayar Mühendisliği alanında araştırmaya yönlendirmeye ya da mevcut eğilimler göz önüne alındığında yakın zamanda büyük öneme kavuşacağı düşünülen konularda bilgi vermeye yönelik çeşitli konuları lisansüstü öğrencilerine aktarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili en güncel konular üzerinde temel kavramları öğrenme ve uygulayabilme bilgi ve becerisi kazandıracaktır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili en güncel konular ve teknolojiler kullanılarak uygulama geliştirme becerisi kazandıracaktır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili en güncel konular ve teknolojiler ile ilgili uygulamaların performans, ölçeklenebilirlik, kullanılabilirlik gibi kriterlere dayalı olarak değerlendirilmesi için gerekli becerileri kazandıracaktır. |
PÇ-4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili bir konu seçilir ve bu konuyla ilgili bilimsel araştırma yapılır. Bu dersin içeriği kapsamında; Bilgisayar Mühendisliği alanında; araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi, tarihi yöntem ve benzeri) gözden geçirmek ve belirlenen konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini anlatmaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatmak, Soru-Cevap |
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında seçilen konuyla ilgili kaynak taraması yapabilmesi | Anlatmak, Soru-Cevap |
3 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanımları yazılabilmesi - I | Anlatmak, Soru-Cevap |
4 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanımları yazılabilmesi - II | Anlatmak, Soru-Cevap |
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusu verileri üzerinde temel istatistiksel işlemler ve çözümlemeler yapabilmesi - I | Anlatmak, Soru-Cevap |
6 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusu verileri üzerinde temel istatistiksel işlemler ve çözümlemeler yapabilmesi - II | Anlatmak, Soru-Cevap |
7 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusundaki bulguların yorumlanması ile ilgili özelliklerin açıklanabilmesi - I | Anlatmak, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusundaki bulguların yorumlanması ile ilgili özelliklerin açıklanabilmesi - II | Anlatmak, Soru-Cevap |
10 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusunda elde ettiği bulguların yorumlanabilmesi - I | Anlatmak, Soru-Cevap |
11 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusunda elde ettiği bulguların yorumlanabilmesi - II | Anlatmak, Soru-Cevap |
12 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusu sonucuna göre öneriler geliştirebilmesi | Anlatmak, Soru-Cevap |
13 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusu sonucuna göre öneriler geliştirebilmesi II | Anlatmak, Soru-Cevap |
14 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusunda yapılan çalışmalarla ilgili özet yazılabilmesi | Anlatmak, Soru-Cevap |
15 | Bilgisayar Mühendisliği alanındaki araştırma konusunda yapılan çalışmalarla ilgili özet yazılabilmesi II | Anlatmak, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ersin Elbasi, Mehmet S. Aktas, "Research On Computer Science, Computer And Electronics Engineering", Book, VDM Verlag ISBN: 3639120035, 2009; | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ersin Elbaşı, Mehmet S. Aktas, "Research On Computer Science, Computer And Electronics Engineering", Book, VDM Verlag ISBN: 3639120035, 2009; Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 13 | 4 | 52 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |