|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere modern fizik prensipleri hakkında bilgi verme ve anlamalarını sağlama, görelilik kuramı, kuantum mekaniği ve atom ve atom altı yapısı ile ilgili olarak XX. yüzyılın başlangıcında devrim başlatan uygulamalarının prensiplerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mekanikte özel göreliliği anlayabilir. |
PÇ-1 Fizik ve fiziğin alt dallarında kuramsal ve uygulamalı yeterli bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-3 Fiziksel bir süreç, sistem veya donanım ile ilgili sorunları çağdaş yöntemleri uygulayarak çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kuantum mekaniğinin temel kavramlarını, belirsizlik ilkesi, dalga denklemini yorumlayabilir. |
PÇ-1 Fizik ve fiziğin alt dallarında kuramsal ve uygulamalı yeterli bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rölativistik hızlarda zamanın ve uzunluğun değiştiğini ve günlük deneyimimizle uyuşmazlıklarını anlayabilir. |
PÇ-1 Fizik ve fiziğin alt dallarında kuramsal ve uygulamalı yeterli bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel görelilik, kuantum kuramı, dalga parçacık ikilemi ve madde dalgaları, Bohr kuramı, Belirsizlik ilkesi, Schroedinger dalga denklemi, dalga fonksiyonunun yorumu, kuantum mekaniksel kuyular ve tünelleme, açısal momentum, spin ve Pauli dışarlanma ilkesi, tek ve çok elektronlu atomlar, moleküller, temel tanecikler ve kozmolojideki uygulamaları ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mekanik ve Elektromanyetik Dalgalar | Anlatma, soru cevap, tartışma |
2 | Göreliliğin deneysel temelleri, Lorentz dönüşümleri ve basit sonuçları | Anlatma, soru cevap, tartışma |
3 | Özel Görelilik Kuramı. Enerji ve momentum. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
4 | Özel görelilik ve elektromanyetik kuram. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
5 | Kara cisim ışıması, Planck hipotezi. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
6 | Işık için dalga parçacık ikilemi. Fotoelektrik ve Compton olayları. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
7 | Bohr kuramı, başarıları ve eksiklikleri, deBroglie hipotezi ve dalga mekaniği. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuantum mekaniğine giriş. Schroedinger dalga denklemi ve yorumu. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
10 | Bağlı ve serbest durumlar, Kare kuyu potansiyelleri, kuantum mekaniksel tünelleme. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
11 | Kuantum mekaniğinde açısal momentum. Elektron ve fotonun spini. Pauli dışarlanma ilkesi. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
12 | Hidrojen atomu. Zeeman etkisi. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
13 | Çok elektronlu atomlar. Spektroskopik gösterim. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
14 | Moleküller ve katılar. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
15 | Temel tanecikler ve kozmoloji. | Anlatma, soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Giancoli, D. C. - Physics for Scientists & Engineers, 4th Edition, Pearson, 2008 | |
2 | Beiser, A. - Concepts of Modern Physics, 6th Edition, McGraw Hill, 2003 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |