|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere modern fizik prensipleri hakkında bilgi verme ve anlamalarını sağlama, görelilik kuramı, kuantum mekaniği ve atom ve atom altı yapısı ile ilgili olarak XX. yüzyılın başlangıcında devrim başlatan uygulamalarının prensiplerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mekanikte özel göreliliği anlayabilir. |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kuantum mekaniğinin temel kavramlarını, belirsizlik ilkesi, dalga denklemini yorumlayabilir. |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rölativistik hızlarda zamanın ve uzunluğun değiştiğini ve günlük deneyimimizle uyuşmazlıklarını anlayabilir. |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel görelilik, kuantum kuramı, dalga parçacık ikilemi ve madde dalgaları, Bohr kuramı, Belirsizlik ilkesi, Schroedinger dalga denklemi, dalga fonksiyonunun yorumu, kuantum mekaniksel kuyular ve tünelleme, açısal momentum, spin ve Pauli dışarlanma ilkesi, tek ve çok elektronlu atomlar, moleküller, temel tanecikler ve kozmolojideki uygulamaları ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mekanik ve Elektromanyetik Dalgalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Göreliliğin deneysel temelleri, Lorentz dönüşümleri ve basit sonuçları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Özel görelilik Kuramı. Enerji ve momentum. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Özel görelilik ve elektromanyetik kuram. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kara cisim ışıması, Planck hipotezi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Işık için dalga parçacık ikilemi. Fotoelektrik ve Compton olayları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bohr kuramı, başarıları ve eksiklikleri, deBroglie hipotezi ve dalga mekaniği. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuantum mekaniğine giriş. Schroedinger dalga denklemi ve yorumu. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bağlı ve serbest durumlar, Kare kuyu potansiyelleri, kuantum mekaniksel tünelleme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kuantum mekaniğinde açısal momentum. Elektron ve fotonun spini. Pauli dışarlanma ilkesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hidrojen atomu. Zeeman etkisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çok elektronlu atomlar. Spektroskopik gösterim. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Moleküller ve katılar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Temel tanecikler ve kozmoloji. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Douglas C. GIANCOLI, Physics for Scientists & Engineers , 4th Edition, Pearson | |
2 | Concepts of Modern Physics, Arthur Beiser, 6th Edition, McGraw Hill, 2003 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |