|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TACETTİN YILDIRIM (yildirimt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Özel Görelilik Teorisinin yasaları, temel kavramaları ve metotlarını uygulamaları ile birlikte vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Newton Mekaniğinin sınırlarını öğrenir |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Özel Göreliliğin Postulatlarını açıklar |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rölativistik enerji ve momentumun korunumunu çarpışan parçacıklara uygular |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. PÇ-10 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel Göreliliğin Temelleri, Rölativistik Kinematik, Rölativistik Optik, Rölativistik Parçacık Mekaniği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özel Göreliliğin Temelleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
2 | Özel Göreliliğin Temelleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
3 | Özel Göreliliğin Temelleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
4 | Özel Göreliliğin Temelleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
5 | Rölativistik Kinematik | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
6 | Rölativistik Kinematik | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
7 | Rölativistik Kinematik | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rölativistik Optik | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
10 | Rölativistik Optik | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
11 | Rölativistik Optik | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
12 | Rölativistik Parçacık Mekaniği | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
13 | Rölativistik Parçacık Mekaniği | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
14 | Rölativistik Parçacık Mekaniği | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
15 | Rölativistik Parçacık Mekaniği | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları "Uzayzaman Fiziği:Özel Göreliliğe Giriş" E. F. Taylor ve J. A. Wheeler, İkinci Baskı, W. H. Freeman and Company, 1992. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |