|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin lisansüstü düzeyde bireysel ve işbirlikçi çalışma ve araştırma yapma yeterliklerini geliştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Alan yazın ve kaynak taraması yapabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavram, ilke ve yaklaşımlar; bilimsel yöntemin tanımı, aşamaları, temel nitelikleri ve dayandığı temel varsayımlar; araştırmanın tanımı, türleri ve aşamaları; araştırmanın planlanması, araştırma raporunun hazırlanması; araştırma süreç ve teknikleri, giriş (amaç, problem, varsayımlar, sınırlılıklar, tanımlar), yöntem, evren ve örneklem, verilerin toplanması, verilerin çözümlenmesi, bulgular ve yorum, tartışma, sonuç ve öneriler, bilimsel araştırmalarda etik konularını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, ders içeriği, yöntemi, planı ve ödev dağılımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavram, ilke ve yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Bilimsel yöntemin tanımı, aşamaları, temel nitelikleri ve dayandığı temel varsayımlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Araştırmanın tanımı, türleri ve aşamaları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Nicel araştırma türleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Nicel araştırma türleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Nitel araştırma türleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karma araştırma türleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Bilimsel araştırma yapma süreci ve etik kuralları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Araştırmanın planlanması | Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Makale Eleştirisi |
12 | Araştırma raporunun hazırlanması 1 (Amaç, problem, varsayımlar, sınırlılıklar, tanımlar) | Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Makale Eleştirisi |
13 | Araştırma raporunun hazırlanması 2 (Yöntem, evren ve örneklem, verilerin toplanması, verilerin çözümlenmesi) | Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Makale Eleştirisi |
14 | Araştırma raporunun hazırlanması 3 (Bulgular ve yorum, tartışma, sonuç ve öneriler, kaynaklar) | Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Makale Eleştirisi |
15 | Proje raporlarının sunumu ve eleştirisi, genel değerlendirme | Rapor Hazırlama Makale Eleştirisi Görüşme Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Büyüköztürk, Ş. vd. (2019). Sosyal Bilimlerde Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Pegem Akademi | |
2 | Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 3 | 20 |
Final Sınavı | 15 | 3 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 20 | 1 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 55 | 1 | 55 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 60 | 1 | 60 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 267 |