Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TRE 503 - TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TRE 503 Adı: DİL BECERİLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin temel dil becerilerine yönelik etkin ölçme ve değerlendirme uygulamaları hazırlamalarına, uygulamalarına ve değerlendirmelerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Öğrencilerin dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye yönelik araç hazırlar. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Dil becerilerini ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kavrar. PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramlar, ilkeler, kuramlar ve yöntemler, ölçme ve değerlendirme uygulamaları, öğrencilerin dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye dönük araçlar hazırlama, uygulama, değerlendirip geliştirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramlar, ilkeler, kuramlar ve yöntemler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
2 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramlar, ilkeler, kuramlar ve yöntemler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
3 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramlar, ilkeler, kuramlar ve yöntemler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
4 Türkçe dersi ile ilgili ölçme ve değerlendirme uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
5 Türkçe dersi ile ilgili ölçme ve değerlendirme uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
6 Öğrencilerin dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye dönük araçlar hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
7 Öğrencilerin dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye dönük araçlar hazırlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerin dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye dönük araçlar uygulama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
10 Öğrencilerin dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye dönük araçlar uygulama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
11 Öğrencilerin dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye dönük araçlar uygulama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
12 Öğrencilerin dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye dönük araçlar değerlendirip geliştirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
13 Öğrencilerin dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye dönük araçlar değerlendirip geliştirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
14 Öğrencilerin dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye dönük araçlar değerlendirip geliştirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
15 Öğrencilerin dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye dönük araçlar değerlendirip geliştirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Göçer, A. (2018). Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
2 Nuhoğlu, M. M., Başoğlu, N., & Kayganacıoğlu, S. (2007). Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Kitap Dağıtım.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
DERS KİTAPLARI

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 2
5.Rapor 1 1
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 2
Final Sınavı 1 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 10 2 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 20 1 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 2 30
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 25 2 50
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 212