|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜBRA ŞENGÜL (kubrasengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜBRA ŞENGÜL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik bilgi ve beceri kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yabancı dil öğretiminde temel ilke ve kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Yabancılara Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme uygulamaları hazırlar. |
PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin tarihçesi, yabancı dil öğretiminde motivasyon, öz yeterlik, tutum ve kaygı, yabancı dil öğretiminde temel ilke ve kavramlar, dil öğretim kuramları ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılacak yöntem ve teknikler, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öneriler, yabancı dil olarak Türkçe öğretim programları, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal kullanımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin tarihçesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Yabancı dil öğretiminde motivasyon, öz yeterlik, tutum ve kaygı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Yabancı dil öğretiminde motivasyon, öz yeterlik, tutum ve kaygı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Yabancı dil öğretiminde temel ilke ve kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Dil öğretim kuramları ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılacak yöntem ve teknikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öneriler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretim programları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi için hazırlanmış ders kitapları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde söz varlığı ve geliştirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Yabancı dil olarak Türkçe dinleme öğretimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Yabancı dil olarak Türkçe okuma öğretimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Yabancı dil olarak Türkçe konuşma öğretimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Yabancı dil olarak Türkçe yazma öğretimi yabancılara Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kılınç, A. & Şahin, A. (2011). Yabancı dil olarak Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi. | |
2 | Şahin, A., İşcan, A., Kırkkılıç, A., Pestil, A. D., Varışoğlu, B., Keskin, D., ... & Türker, F. M. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. Pegem Akademi. | |
3 | Şen, Ü. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
DERS KİTAPLARI |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 2 | |
5.Rapor | 1 | 1 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 2 | |
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 11 | 22 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 10 | 2 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 25 | 2 | 50 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 210 |