Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Dil ediniminin temel kavramlarını açıklar. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 |
Birinci ve ikinci dil edinimi kuramlarını açıklar. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 |
Ana dili ediniminde gelişim aşamalarını kavrar. |
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Öğrenmenin dil öğrenimiyle ilişkisini ortaya koyan temel kavramlar, birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlatıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım); ana dilin gelişim evreleri ve süreçleri; ana dili ediniminde gelişim aşamaları, ana dili ile ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı, çoklu zekâ kuramı |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Öğrenmenin dil öğrenimiyle ilişkisini ortaya koyan temel kavramlar |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
2 |
Öğrenmenin dil öğrenimiyle ilişkisini ortaya koyan temel kavramlar |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
3 |
Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlatıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım) |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
4 |
Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlatıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım) |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
5 |
Ana dilin gelişim evreleri ve süreçleri; ana dili ediniminde gelişim aşamaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
6 |
Ana dilin gelişim evreleri ve süreçleri; ana dili ediniminde gelişim aşamaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
7 |
Ana dili ile ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Ana dili ile ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
10 |
Ana dili ile ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
11 |
Çoklu zekâ kuramı |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
12 |
Çoklu zekâ kuramı |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
13 |
Çoklu zekâ kuramı |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
14 |
Çoklu zekâ kuramı |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
15 |
Çoklu zekâ kuramı |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Benzetim |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Onan, B. (2013). Dil eğitiminin temel kavramları. Nobel Akademik Yayıncılık. |
2 |
Baştürk, M. (2004). Dil edinim kuramları ve Türkçenin anadili olarak edinimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
3 |
Topbaş, S.S. (2011). Dil ve kavram gelişimi. Kök Yayıncılık. |
4 |
Güvendir, E. ve Yıldız, I. G. (2014). Dil Edinimi. Anı Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
DERS KİTAPLARI |