Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TRE 506 - TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TRE 506 Adı: ANLATMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin, ortaokul öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve teknikler hakkında derin bilgiye erişmelerini sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ortaokul öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve teknikleri kavrar. PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerde çalışan insanlarla ortak çalışmalar yürütür.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Kullanılabilecek konuşma ve yazma etkinlikleri geliştirir. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, ortaokul öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması, ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi, kullanılabilecek konuşma ve yazma etkinliklerinin geliştirilmesi konularını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ortaokul öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Ortaokul öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Ortaokul öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Ortaokul öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin olumlu ve olumsuz yönlerinin göz önünde bulundurularak tanıtılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin incelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Kullanılabilecek konuşma ve yazma etkinliklerinin geliştirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Kullanılabilecek konuşma ve yazma etkinliklerinin geliştirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 Kullanılabilecek konuşma ve yazma etkinliklerinin geliştirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Kullanılabilecek konuşma ve yazma etkinliklerinin geliştirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Kullanılabilecek konuşma ve yazma etkinliklerinin geliştirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Kullanılabilecek konuşma ve yazma etkinliklerinin geliştirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gündüz, O., & Şimşek, T. (2011). Anlatma teknikleri 2: Uygulamalı yazma eğitimi el kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
2 Kurudayıoğlu, M. (2013). Konuşma eğitimi. İstanbul: Kriter Yayınları.
3 Taşkaya, S. M. (2018). Konuşma eğitimi. Pegem Akademi.
4 Arıcı, A. F., & Ungan, S. (2017). Yazılı anlatım el kitabı. Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 3 15
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 1 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 30 1 30
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 45 1 45
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 184