Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TRE 508 - TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TRE 508 Adı: TÜRKÇE EĞİTİMİNDE MATERYAL TASARIMI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜBRA ŞENGÜL (kubrasengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin Türkçe öğretiminde bağımsız bir şekilde materyal tasarlamasına yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme tekniklerini kavrar. PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar.
PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
DÖÇ-2 Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimlerini kavrar. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller, öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri, bilgisayar ve internet destekli Türkçe öğretimi uygulamaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
2 Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
3 Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
4 Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
5 Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
6 Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
7 Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
10 Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
11 Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
12 Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
13 Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
14 Bilgisayar ve internet destekli Türkçe öğretimi uygulamaları Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
15 Bilgisayar ve internet destekli Türkçe öğretimi uygulamaları Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı .Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
DERS KİTAPLARI

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 2
5.Rapor 1 1
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 2
Final Sınavı 1 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 10 1 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 20 1 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 2 30
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 25 2 50
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180