Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme tekniklerini kavrar. |
PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
|
|
DÖÇ-2 |
Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimlerini kavrar. |
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller, öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri, bilgisayar ve internet destekli Türkçe öğretimi uygulamaları |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
2 |
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
3 |
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
4 |
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve çok duyulu / etkinleştirilmiş araçlar ve materyaller |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
5 |
Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
6 |
Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
7 |
Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Öğretimsel içeriğe dönük araçlar ve materyaller geliştirme teknikleri, |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
10 |
Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
11 |
Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
12 |
Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
13 |
Türkçe eğitiminde teknolojiden yararlanma biçimleri |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
14 |
Bilgisayar ve internet destekli Türkçe öğretimi uygulamaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
15 |
Bilgisayar ve internet destekli Türkçe öğretimi uygulamaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi
Beyin Fırtınası |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı .Pegem Akademi. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
DERS KİTAPLARI |