Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
İki dillilik ve çok dillilik ile ilgili bilgilerini derinleştirme. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 |
Öğrencilerin, yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkçe öğretimi ile ilgili bilgilerini derinleştirme. |
PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, çok kültürlülük, uyum, tek dillilik, iki dillilik, çok dillilik, iki dillilik türleri, okul öncesi dönemde çok kültürlülük ve iki dillilik, formal ortamlarda ikinci dile koşut olarak Türkçe öğretimi, öğretim materyali üretimi, yurt dışındaki Türk çocukları için Türkçe ve Türk Kültürü dersinin içeriği konularını içerir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Çok kültürlülük, uyum |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
2 |
Tek dillilik, iki dillilik, çok dillilik, iki dillilik türleri, okul öncesi dönemde çok kültürlülük ve iki dillilik |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
3 |
Tek dillilik, iki dillilik, çok dillilik, iki dillilik türleri, okul öncesi dönemde çok kültürlülük ve iki dillilik |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
4 |
Tek dillilik, iki dillilik, çok dillilik, iki dillilik türleri, okul öncesi dönemde çok kültürlülük ve iki dillilik |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
5 |
Formal ortamlarda ikinci dile koşut olarak Türkçe öğretimi, öğretim materyali üretimi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
6 |
Formal ortamlarda ikinci dile koşut olarak Türkçe öğretimi, öğretim materyali üretimi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
7 |
Formal ortamlarda ikinci dile koşut olarak Türkçe öğretimi, öğretim materyali üretimi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Formal ortamlarda ikinci dile koşut olarak Türkçe öğretimi, öğretim materyali üretimi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
10 |
Yurt dışındaki Türk çocukları için Türkçe ve Türk Kültürü |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
11 |
Yurt dışındaki Türk çocukları için Türkçe ve Türk Kültürü |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
12 |
Yurt dışındaki Türk çocukları için Türkçe ve Türk Kültürü |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
13 |
Yurt dışındaki Türk çocukları için Türkçe ve Türk Kültürü |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
14 |
Yurt dışındaki Türk çocukları için Türkçe ve Türk Kültürü |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
15 |
Yurt dışındaki Türk çocukları için Türkçe ve Türk Kültürü |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Güzel, A. (2010). İki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretimi: Almanya örneği. Öncü Kitap. |
2 |
Karatay, H. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kitabı. Pegem Akademi. |
3 |
Temur, N. ve Şengül, M. (2022). Türkçe öğretim programları. Pegem Akademi. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|