Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TRE 512 - TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TRE 512 Adı: ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HAKAN YALAP (hakanyalap@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çocuk edebiyatı ve gençlik edebiyatına ilişkin kavramaları bilmeleri amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuk ve gençlik edebiyatı tarihindeki önemli yapıtları tanır. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çocuk ve gençlik edebiyatı yapıtlarını inceleyebilir. PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İncelediği gençlik edebiyatı yapıtlarını dil derslerinde kullanabileceği eğitim durumları hazırlayabilir. PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, çocuk ve gençlik edebiyatının tanımı, kapsamı ve genel nitelikleri, ana dili öğretiminde edebiyat ve halk edebiyatı ürünlerinden faydalanma, masal, destan, söylence, fabl, bilmece ve halk şiiri, çocuk öykü ve romanları, çocuk gazete ve dergileri, diğer çocuk edebiyatı türleri konularını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriği, yöntemi, planı ve ödev dağılımı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
2 Çocuk Edebiyatı ve Özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
3 Çocuk Edebiyatı ve Özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
4 Gençlik Edebiyatı ve Özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
5 Gençlik Edebiyatı ve Özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
6 Çocuk-Gençlik Edebiyatı ve Sinema Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
7 Türk Çocuk Edebiyatı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Türk Gençlik Edebiyatı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
10 Dünya Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
11 Tartışmalı Edebiyat Örneklerinin İncelenmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
12 Metin İnceleme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
13 Metin İnceleme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
14 Metin İnceleme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
15 Metin İnceleme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hearne, B. ve Stevenson, D. (1999). Choosing Books for Children-A Commonsense Guide-. USA: University of Illinois Press.
2 Rudman, M.K. (1995). Children’s Literature- An Issues Approach-. USA: Longman Publishers.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Akademik Kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 10 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 10 1 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 20 1 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 24 1 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 25 2 50
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180