Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Çocuk ve gençlik edebiyatı tarihindeki önemli yapıtları tanır. |
PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Çocuk ve gençlik edebiyatı yapıtlarını inceleyebilir. |
PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
İncelediği gençlik edebiyatı yapıtlarını dil derslerinde kullanabileceği eğitim durumları hazırlayabilir. |
PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, çocuk ve gençlik edebiyatının tanımı, kapsamı ve genel nitelikleri, ana dili öğretiminde edebiyat ve halk edebiyatı ürünlerinden faydalanma, masal, destan, söylence, fabl, bilmece ve halk şiiri, çocuk öykü ve romanları, çocuk gazete ve dergileri, diğer çocuk edebiyatı türleri konularını içerir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ders içeriği, yöntemi, planı ve ödev dağılımı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
2 |
Çocuk Edebiyatı ve Özellikleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
3 |
Çocuk Edebiyatı ve Özellikleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
4 |
Gençlik Edebiyatı ve Özellikleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
5 |
Gençlik Edebiyatı ve Özellikleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
6 |
Çocuk-Gençlik Edebiyatı ve Sinema |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
7 |
Türk Çocuk Edebiyatı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Türk Gençlik Edebiyatı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
10 |
Dünya Çocuk ve Gençlik Edebiyatı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
11 |
Tartışmalı Edebiyat Örneklerinin İncelenmesi |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
12 |
Metin İnceleme |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
13 |
Metin İnceleme |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
14 |
Metin İnceleme |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
15 |
Metin İnceleme |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi,Soru-cevap Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Hearne, B. ve Stevenson, D. (1999). Choosing Books for Children-A Commonsense Guide-. USA: University of Illinois Press. |
2 |
Rudman, M.K. (1995). Children’s Literature- An Issues Approach-. USA: Longman Publishers. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Akademik Kitaplar |