Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TRE 801 - TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TRE 801 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEÇİL HİRİK, MURAT ŞENGÜL, HAKAN YALAP,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tez planı hazırlar PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
PÇ-14 Alanı ile ilgili bilgileri ulusal / uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
PÇ-19 Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Uzmanlık alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar.
PÇ-10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÇ-14 Alanı ile ilgili bilgileri ulusal / uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
PÇ-17 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme, hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi, öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması süreçleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
2 Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
3 Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
4 Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
5 Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
6 Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
7 Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
10 Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
11 Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
12 Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
13 Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
14 Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
15 Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 2 25
5.Rapor 1 1 25
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 2 50
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 14 56
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 17 1 17
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 25 1 25
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 300