|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEÇİL HİRİK, MURAT ŞENGÜL, HAKAN YALAP, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tez planı hazırlar |
PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. PÇ-14 Alanı ile ilgili bilgileri ulusal / uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. PÇ-19 Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Uzmanlık alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar. PÇ-10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. PÇ-14 Alanı ile ilgili bilgileri ulusal / uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. PÇ-17 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme, hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi, öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması süreçleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
2 | Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
15 | Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 2 | 25 |
5.Rapor | 1 | 1 | 25 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 2 | 50 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 17 | 1 | 17 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 25 | 1 | 25 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 300 |