Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / STJ 202 - ÇOCUK GELİŞİMİ

Kodu: STJ 202 Adı: STAJ Teorik+Uygulama: 0+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇOCUK GELİŞİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLDEN ERDOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj STAJ
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimleri süresince edindikleri teorik bilgileri alanlarında mesleki olarak deneyimlemelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Derslerde öğrenilen konuların uygulamasını yapabilme PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir.
PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Teori ile uygulamayı birarada pekiştirebilme PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir.
PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler.
PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Mesleği ile ilgili iş süreçlerini uygulayabilme PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır.
PÇ-14 Çocuk Gelişimi alanında aldığı mesleki eğitimin gereklilikleri ve ilkeleri doğrultusunda, Türkiye’deki ve dünyadaki mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler, mevcut bilgilerini ve deneyimlerini geliştirir, yeni bilgi ve deneyimleri aktarır.
PÇ-15 Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Alan Uygulamaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Staj Beceri geliştirme, gözlem
2 Staj Beceri geliştirme, gözlem
3 Staj Beceri geliştirme, gözlem
4 Staj Beceri geliştirme, gözlem
5 Staj Beceri geliştirme, gözlem
6 Staj Beceri geliştirme, gözlem
7 Staj Beceri geliştirme, gözlem
8 Ara Sınav
9 Staj Beceri geliştirme, gözlem
10 Staj Beceri geliştirme, gözlem
11 Staj Beceri geliştirme, gözlem
12 Staj Beceri geliştirme, gözlem
13 Staj Beceri geliştirme, gözlem
14 Staj Beceri geliştirme, gözlem
15 Staj Beceri geliştirme, gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Okul Öncesi Eğitim Programı 2013
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 4 8 100
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
Okul Öncesi Eğitim Uygulaması 40 4 160
0
Toplam İş Yükü 160