|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | STAJ | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimleri süresince edindikleri teorik bilgileri alanlarında mesleki olarak deneyimlemelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Derslerde öğrenilen konuların uygulamasını yapabilme |
PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Teori ile uygulamayı birarada pekiştirebilme |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Mesleği ile ilgili iş süreçlerini uygulayabilme |
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır. PÇ-14 Çocuk Gelişimi alanında aldığı mesleki eğitimin gereklilikleri ve ilkeleri doğrultusunda, Türkiye’deki ve dünyadaki mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler, mevcut bilgilerini ve deneyimlerini geliştirir, yeni bilgi ve deneyimleri aktarır. PÇ-15 Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alan Uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
2 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
3 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
4 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
5 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
6 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
7 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
10 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
11 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
12 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
13 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
14 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
15 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Okul Öncesi Eğitim Programı 2013 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 4 | 8 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
Okul Öncesi Eğitim Uygulaması | 40 | 4 | 160 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 160 |