|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ RESTORASYON | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ EMRE SÖNMEZ (besonmez@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ EMRE SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arkeolojik kültür varlıklarının araştırılması, özgün özelliklerinin saptanması, belgeleme, koruma ve tanıtım yöntemlerine sahip olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arkeoloji kültür varlıklarını açıklayabilir. |
PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Arkeolojinin araştırma yöntemleri, kazı yöntem ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kültür varlıklarını açıklayabilir. |
PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Arkeolojinin araştırma yöntemleri, kazı yöntem ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kültür varlıklarının nasıl korunması gerektiğini açıklayabilir. |
PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Arkeolojinin araştırma yöntemleri, kazı yöntem ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arkeolojik kültür varlıklarını, kültür varlıklarını koruma olgusunun gelişimini, koruma olgusunu, onarım ve uygulamalarını inceler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve Genel çerçeve | Sunum |
2 | Arkeolojik Varlıkların Korunması ve Sürdürülebilirliğinin Sağlanması | Sunum |
3 | Dünya Arkeolojik Varlıklarına Yönelik Güncel Tehditler | Sunum |
4 | Arkeolojik Varlıkları Korumakla Görevli Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar | Sunum |
5 | Arkeolojik Varlıkların Korunması ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Yasal Düzenlemeler | Sunum |
6 | Arkeolojik Alanların Talanı ve Eski Eser Kaçakçılığı ile Mücadele | Sunum |
7 | Müze ve Arkeolojik Alanlarda Afet ve Acil Durum | Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Müze ve Arkeolojik Alanlarda Afet ve Acil Durum | Sunum |
10 | Acil Durumlar için Konservasyon | Sunum |
11 | Arkeolojik Varlıkların Korunmasında Dijital Teknolojiler ve Kullanımları | Sunum |
12 | Türkiye’nin Arkeolojik Varlıkları | Sunum |
13 | UNESCO ve Dünya Kültür Mirası | Sunum |
14 | UNESCO Dünya Mirası ve Türkiye | Sunum |
15 | UNESCO Somut Olmayan Kültür Mirası ve Türkiye | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | BAŞGELEN, N. (2007).Türkiye'de Koleksyonculuk ve Arkeolojik Mirasın Korunması. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. | |
2 | ÖZTÜRK, Yusuf (2000). Ceza Hükümleri Yönünden Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Hukuku. İstanbul: Yasa yayınları. | |
3 | ÖZDOĞAN, Mehmet (2008). Türk Arkeolojisinin Sorunları ve Koruma Politikaları. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon makinesi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |