Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MRS-223 - MİMARİ RESTORASYON

Kodu: MRS-223 Adı: ARKEOLOJİK VARLIKLARIN KORUNMASI VE KURTARILMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MİMARİ RESTORASYON
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BARIŞ EMRE SÖNMEZ (besonmez@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BARIŞ EMRE SÖNMEZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Arkeolojik kültür varlıklarının araştırılması, özgün özelliklerinin saptanması, belgeleme, koruma ve tanıtım yöntemlerine sahip olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Arkeoloji kültür varlıklarını açıklayabilir. PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-14 Arkeolojinin araştırma yöntemleri, kazı yöntem ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kültür varlıklarını açıklayabilir. PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-14 Arkeolojinin araştırma yöntemleri, kazı yöntem ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kültür varlıklarının nasıl korunması gerektiğini açıklayabilir. PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-14 Arkeolojinin araştırma yöntemleri, kazı yöntem ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Arkeolojik kültür varlıklarını, kültür varlıklarını koruma olgusunun gelişimini, koruma olgusunu, onarım ve uygulamalarını inceler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve Genel çerçeve Sunum
2 Arkeolojik Varlıkların Korunması ve Sürdürülebilirliğinin Sağlanması Sunum
3 Dünya Arkeolojik Varlıklarına Yönelik Güncel Tehditler Sunum
4 Arkeolojik Varlıkları Korumakla Görevli Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar Sunum
5 Arkeolojik Varlıkların Korunması ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Yasal Düzenlemeler Sunum
6 Arkeolojik Alanların Talanı ve Eski Eser Kaçakçılığı ile Mücadele Sunum
7 Müze ve Arkeolojik Alanlarda Afet ve Acil Durum Sunum
8 Ara Sınav
9 Müze ve Arkeolojik Alanlarda Afet ve Acil Durum Sunum
10 Acil Durumlar için Konservasyon Sunum
11 Arkeolojik Varlıkların Korunmasında Dijital Teknolojiler ve Kullanımları Sunum
12 Türkiye’nin Arkeolojik Varlıkları Sunum
13 UNESCO ve Dünya Kültür Mirası Sunum
14 UNESCO Dünya Mirası ve Türkiye Sunum
15 UNESCO Somut Olmayan Kültür Mirası ve Türkiye Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 BAŞGELEN, N. (2007).Türkiye'de Koleksyonculuk ve Arkeolojik Mirasın Korunması. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
2 ÖZTÜRK, Yusuf (2000). Ceza Hükümleri Yönünden Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Hukuku. İstanbul: Yasa yayınları.
3 ÖZDOĞAN, Mehmet (2008). Türk Arkeolojisinin Sorunları ve Koruma Politikaları. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon makinesi.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 93