|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR CANSIZ (ugurcansiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Almanca Gramer yapısı, Kelime Bilgisi, günlük konuşma kalıpları, dinleme-anlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik alıştırmalar. Dönem sonunda öğrencilerin kendilerini ve yakın çevrelerini tanıtabilmeleri, basit düzeyde ve iletişim kurabilmesi amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Basit ve rutin durumlarda anlaşabilir, bilindik ve alışıldık konuların basit ve doğrudan anlatımını yapabilir. Bu basit anlatımlarla kendisini, eğitimini, yakın çevresini ve doğrudan ihtiyaca yönelik durumları açıklayabilir. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Meslekler, çalışma ortamları, üniversite gibi günlük hayatta karşılaşılan yaşantısal durumlara ait sözcüklerin Almancasını öğrenir ve bu yaşantısal durumlar ve süreçler aracılığıyla Almanca dilbilgisi kurallarını pekiştirir. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Almanca Perfekt olarak adlandırılan geçmiş zaman kurallarını öğrenir. Geçmiş zaman yapısını kullanarak bu konuda yazılmış cümleleri anlar ve geçmiş zamanla ilgili cümle kurulumunu yapar, bu yapıyı içeren cümleleri ve metinleri anlar. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Moda, kıyafetler, alışveriş yerleri gibi konulara yönelik kelimeleri ve içerikleri öğrenirler. Bu bilgileri içeren cümleler ve metinler vasıtasıyla Almanca dilbilgisi konularını pekiştirirler. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | "Sollen", "müssen", "nicht dürfen", "dürfen" modal verblerinin kullanımını öğrenirler. Vücudun bölümleri, rahatsızlıklar ve hastalıklar, ilaçlar konularında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
A1.2. Başlangıç Seviyesi II., Her Seviyede Dört Dil Becerisi: Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma, Her Seviyeye Uygun Dilbilgisi, Okuma ve Kelime Bilgisi; Dili Güçlendirmek İçin A1 düzeyi konu içerikleri işlenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ayrılabilen ve ayrılamayan fiiller, Dativ ile kullanılan Präposition'lar, Artikellerin Dativ halde kullanımı. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
2 | Kişi zamirlerinin Akkusativ halde kullanımı, "haben" ve "sein" fiillerinin Präteritum zamanda kullanımı. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
3 | Ev eşyaları, evin bölümleri, ev türleri, ev ilanları ile ilgili metinler. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
4 | Günlük hayatta kullanılan mobilyalar, hem Akkusativ hem Dativ ile kullanılan Präposition'lar. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
5 | "und", "oder", "aber, bağlaçları, meslekler ve günlük rutinler hakkında metinler. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
6 | Meslekler, çalışma ortamları, üniversite eğitimi ile ilgili metinler, günlük rutine dair metinler. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
7 | Ara sınava yönelik genel konu tekrarı. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geçmiş zaman -Perfekt- kuralları, Fiillerin geçmiş zaman halleri / Perfekt, Partizip II. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
10 | Moda ve kıyafetler, alışveriş mağazaları hakkında bilgi, "welcher", "welches", "welche", "dieser", "dieses", "diese" ifadelerinin kullanımı. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
11 | Ayrılabilen ve ayrılamayan fiillerin Perfekt halleri, Dativ ile kullanılan kişi zamirleri ve fiiller. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
12 | Vücudun bölümleri, rahatsızlıklar ve hastalıklar, ilaçlar, emir cümleleri. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
13 | "Sollen", "müssen", "nicht dürfen", "dürfen" modal verblerinin kullanımı. Tatil türleri ve tatil amaçları. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
14 | "Wer", "wen", "wem", "was" soru zamirleri, "zuerst", "dann", "später", "zum Schluss" zaman zarfları. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
15 | Final sınavına yönelik genel tekrar. | Anlatım yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dengler, S., Rusch, P., Schmitz, H. & Sieber, T. (2018). Netzwerk: Deutsch als Fremdsprache. A1: Kursbuch. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen GmbH. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Dengler, S., Rusch, P., Schmitz, H. & Sieber, T. (2018). Netzwerk: Deutsch als Fremdsprache. A1: Kursbuch. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen GmbH. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |