| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		LOKMAN TANRIKULU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Edebiyatla ilgili temel kavramlara, edebi dönemlerine, Almanca edebi eserlerin analizine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Edebiyatın temel kavramlarını ve terimlerini tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Edebi dönem yazarlarını ve eserlerini bilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Avusturya edebiyatında günümüze kadar olan edebî dönemlerin ve akımların incelenmesini; gelişmelerin tarihî, felsefi ve sosyolojik açıdan değerlendirilmesini; örnek metinlere veya eserlere yönelik çalışmaları ve etkinlikler yoluyla Almanca edebî metinleri anlama becerisinin geliştirilmesini kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Çağdaş Avusturya Edebiyatına Giriş | Anlatım, tartışma | 
| 2 | Stefan Zweig | Anlatım, tartışma | 
| 3 | Seçme eserlerin okunması | Anlatım, tartışma | 
| 4 | Franz Kafka, Robert Musil | Anlatım, tartışma | 
| 5 | Seçme eserlerin okunması | Anlatım, tartışma | 
| 6 | Ingeborg Bachmann | Anlatım, tartışma | 
| 7 | Peter Handke | Anlatım, tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Thomas Bernhard | Anlatım, tartışma | 
| 10 | Seçme eserlerin okunması | Anlatım, tartışma | 
| 11 | Christine Nöstlinger, Barbara Frischmuth | Anlatım, tartışma | 
| 12 | Seçme eserlerin okunması | Anlatım, tartışma | 
| 13 | Hugo von Hoffmannsthal | Anlatım, tartışma | 
| 14 | Rainer Maria Rilke | Anlatım, tartışma | 
| 15 | Seçme eserlerin okunması | Anlatım, tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1.Burhan Karpad, Çağdaş Avusturya Edebiyatı Antolojisi, Bozak Yayınları, 1972 | |
| 2 | Prof.Dr. Selçuk ÜNLÜ, (2001) Avusturya Modern Edebiyatı, Konya Selçuk Üniversitesi Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, edebi eserler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 8 | 1 | 40 | 
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 | 
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 6 | 6 | 36 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 174 | ||