|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İCLAL POMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilere başarılı bir biçimde yeni bir işletme kurmak ya da yeni bir teşebbüsü başlatmak için tüm gerekli faaliyetleri öğretmektir. İşletmecilik eğitimine güçlü bir başlama arzusunda öğrencilerin girişimcilik sürecini, girişimcinin kendine has özelliklerini ve girişimciliğin bütün yönlerini anlamaları sağlanır. Ayrıca girişimsel süreç bağlamında öğrencilere fırsatları keşfetme ve değerleme öğretilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş planı kavramı ve ögeleri (pazar araştırmaları,pazarlama planı,üretim planı,yönetim planı,finansal plan.) oluşturmayı öğrenme |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İş planı ögelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları (pazar araştırması, pazarlama planı, üretim planı,yönetim planı, finansal plan.)yapmayı öğrenme |
PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İş planının yazılması ve sunumda dikkat edilecek hususları öğrenme |
PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümler. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Girişimcilerin karateristik özellikleri, girişimciliğin ekonomideki yeri, iş planı geliştirme ve yeni iş kurma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İş planı kavramı ve ögeleri (pazar araştırmaları,pazarlama planı,üretim planı,yönetim planı,finansal plan.) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
2 | İş planı kavramı ve ögeleri (pazar araştırmaları,pazarlama planı,üretim planı,yönetim planı,finansal plan.) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
3 | İş planı ögelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları (pazar araştırması, pazarlama planı, üretim planı,yönetim planı, finansal plan.) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
4 | İş planı ögelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları (pazar araştırması, pazarlama planı, üretim planı,yönetim planı, finansal plan.) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
5 | İş planının yazılması ve sunumda dikkat edilecek hususlar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
6 | İş planının yazılması ve sunumda dikkat edilecek hususlar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
7 | İş planının yazılması ve sunumda dikkat edilecek hususlar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | İş planının yazılması ve sunumda dikkat edilecek hususlar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
10 | Pazarlama Araştırması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
11 | Pazarlama Araştırması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
12 | Şirket hedeflerini geliştirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
13 | Şirket hedeflerini geliştirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
14 | Yeni kurulmuş olan işletme için stratejik yönetim | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
15 | Yeni kurulmuş olan işletme için stratejik yönetim | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çetindamar, D. (2003). Türkiye'de Girişimcilik, Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSIAD), Basın Bülteni. TS/BAS/03-18. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, internet, sunum cihazları, ses sistemi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |