Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB101 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB101 Adı: EĞİTİME GİRİŞ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bir sistem olarak okulu ve alt unsurlarını değerlendirir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eğitimin temelinde yer alan felsefe ve bilim dalları arasındaki ilişkiyi kurabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitim ile ilgili kavramları kullanır. PÇ-
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitimin temel kavramları, bir bilim olarak eğitimin temelleri (felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik) , eğitimin tarihsel gelişimi, eğitim bilimlerinde yöntem, eğitimin işlevleri, eğitim bilimleri bakış açısıyla toplumsal değişme ve yenileşme, bir meslek olarak öğretmenlik, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim ile ilgili temel kavramlar Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
2 Eğitimin tarihsel temelleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
3 Eğitimin felsefi temelleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
4 Eğitimin sosyolojik temelleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
5 Eğitimin psikolojik temelleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
6 Eğitimin ekonomik temelleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
7 Eğitimin hukuki temelleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
8 Ara Sınav
9 Eğitimin bilimsel,politik temelleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
10 Türk milli eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
11 Eğitim sisteminde öğretmenin rolü Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
12 Öğretmenlik mesleğinin özellikleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
13 Öğretmen eğitiminde gelişmeler ve uygulamalar Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
14 Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlar Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
15 Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlar Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Saylan, N. 2007; Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara..
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 4 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 8 4 32
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 98