|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir sistem olarak okulu ve alt unsurlarını değerlendirir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eğitimin temelinde yer alan felsefe ve bilim dalları arasındaki ilişkiyi kurabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim ile ilgili kavramları kullanır. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimin temel kavramları, bir bilim olarak eğitimin temelleri (felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik) , eğitimin tarihsel gelişimi, eğitim bilimlerinde yöntem, eğitimin işlevleri, eğitim bilimleri bakış açısıyla toplumsal değişme ve yenileşme, bir meslek olarak öğretmenlik, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitim ile ilgili temel kavramlar | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
2 | Eğitimin tarihsel temelleri | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
3 | Eğitimin felsefi temelleri | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
4 | Eğitimin sosyolojik temelleri | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
5 | Eğitimin psikolojik temelleri | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
6 | Eğitimin ekonomik temelleri | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
7 | Eğitimin hukuki temelleri | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimin bilimsel,politik temelleri | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
10 | Türk milli eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
11 | Eğitim sisteminde öğretmenin rolü | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
12 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
13 | Öğretmen eğitiminde gelişmeler ve uygulamalar | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
14 | Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlar | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
15 | Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlar | Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulamalı problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saylan, N. 2007; Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |