Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / GK106 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: GK106 Adı: TÜRK DİLİ 2 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RECEP ÇELİK (celikrecep@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ECE SERRİCAN KABALCI, RECEP ÇELİK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilmesi, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazanmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci bu dersin sonunda, Çeşitli yapılarda paragraf oluşturabilir. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenci bu dersin sonunda, Çeşitli yapılarda paragraf oluşturabilir. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenci bu dersin sonunda, Çeşitli yapılarda paragraf oluşturabilir. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sözlü anlatım, Yazılı Anlatım (Kompozisyon) a) Kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar, b) Anlatım türleri, c) Anlatım bozuklukları, Mektup, ilân, reklam, özgeçmiş, Makale, deneme, eleştiri, fıkra, Hatıra, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi, Röportaj, hikaye, roman, tiyatro, masal Rapor, tutanak Yazı türleriyle ilgili uygulamalar Konuşma Sanatı Ve Konuşma Türleri: a)Başarılı bir konuşma için yapılması gerekenler b)Konuşma türleri (uygulama) Bilimsel araştırma nasıl yapılır? (Konuyu seçme, sınırlandırma, kaynak bulma ve yazma Metin inceleme ve seçme yazılar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
2 Yazım kuralları ve uygulaması Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
3 Noktalama işaretleri ve uygulaması Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
4 Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
5 Anlatım türleri, biçimleri ve uygulaması Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
6 Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
7 Kompozisyonla ilgili genel bilgiler Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
8 Ara Sınav
9 Ders Değerlendirmesi Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
10 Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
11 Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar) Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
12 Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazıları,diğer yazılı anlatım türleri) Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
13 Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri) Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
14 Sözlü kompozisyon türleri(Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
15 Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar Anlatım Tartışma Soru-Cevap Gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Prof. Dr. Coşkun Ak,Türk Dili,Nobel Yayınları, 2006
2 Prof.Dr. Mustafa Özkan, Dr. Osman Esin, Dr. Hatice Tören,Yükseköğretimde Türk Dili, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001.
3 Prof.Dr. Mehmet Akalın, Prof Dr. Tuncer Gülensoy, Prof Dr. Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara,2001.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 4 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 4 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 10 20
Ara Sınav 2 8 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 12 36
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 154