Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB304 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB304 Adı: EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FUNDA NALBANTOĞLU YILMAZ (fundan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini açıklayabilir PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklayabilir PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Ölçme aracı geliştirme basamaklarını açıklayabilir. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler yapabilir. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları, ölçme aracı geliştirme süreci ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
2 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
3 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
4 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
5 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (geçerlik, kullanışlılık) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
6 Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
7 Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
10 Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
11 Ölçme aracı geliştirme süreci Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
12 Madde Analizleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
13 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
14 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
15 Değerlendirme ve not verme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kutlu, Ö., Doğan, C. D., Karakaya, İ. (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
2 Öztürk Gübeş, N. ve Özberk, E. H. (2018). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. ANKARA: Lisans Yayıncılık.
3 Atılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı yayıncılık: Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon,Ölçme değerlendirme eğitimine yönelik güncel makaleler ve diğer yayınlar, görsel-işitsel sunum CD,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 3 2 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90