|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FUNDA NALBANTOĞLU YILMAZ (fundan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini açıklayabilir |
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklayabilir |
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ölçme aracı geliştirme basamaklarını açıklayabilir. |
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler yapabilir. |
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları, ölçme aracı geliştirme süreci ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
3 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
4 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
5 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (geçerlik, kullanışlılık) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
6 | Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
7 | Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
10 | Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
11 | Ölçme aracı geliştirme süreci | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Madde Analizleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
13 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
14 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
15 | Değerlendirme ve not verme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kutlu, Ö., Doğan, C. D., Karakaya, İ. (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
2 | Öztürk Gübeş, N. ve Özberk, E. H. (2018). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. ANKARA: Lisans Yayıncılık. | |
3 | Atılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı yayıncılık: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon,Ölçme değerlendirme eğitimine yönelik güncel makaleler ve diğer yayınlar, görsel-işitsel sunum CD, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |