Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB401 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB401 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 Teorik+Uygulama: 2+6 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin uygulama okulunda her hafta bir günlük plan hazırlayarak uygulama yapmasını ve uygulamaların değerlendirilmesi ile elde edilecek kazanımlar ışığında uygulama ve süreci değerlendirileceği bir portfolyo hazırlamasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul örgütünün ve okul yönetiminin yapısını, okullarda gerçekleştirilmesi zorunlu gündelik işlerin kimler tarafından ve nasıl yapıldığını belirtir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Beden eğitimi ve spor derslerinin tüm aşamalarda nasıl hazırlanıp uygulandığını özetleyebilir PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Edindiği bilgiler doğrultusunda bir mikro-öğretim uygulaması yürütür. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Uyguladığı mikro-öğretim örneğini ve gözlemlerini hazırladığı her hafta raporla değerlendirir PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirmedir. Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirmedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uygulama okulu, kuralları ve uygulama takvimi hakkında genel bilgilendirme. Rapor planı ve hazırlanacak rapor ile ilgili açıklamalar. Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
2 İlk gözlemler ve karşılaşılan güçlüklerin tartışılması; Okuldaki günlük işlerin nasıl yapıldığına ilişkin gözlemlerin tartışılması. Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
3 Soru sorma alıştırmalar Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
4 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
5 Bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı ile ilgili gözlemlerin tartışılması. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
6 Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
7 Değerlendirme ve kayıt tutma Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
8 Ara Sınav
9 Test hazırlama, puanlama, analiz Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
10 Öğrencilerin ders içi ve ders dışı çalışmalarının değerlendirilmesi. Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
11 Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
12 Kullanılan beden eğitimi programı, ders kılavuz kitabının kullanılış biçimi; ders spor malzemesi seçimi ve kullanımı ile ilgili gözlemlerin değerlendirilmesi. Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
13 Grup çalışmaları Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
14 Grup çalışmaları Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
15 Raporların teslimi. Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Efe, R. 2008. Okul Deneyimi Ve Öğretmenlik Uygulaması
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8 8 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 8 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 12 96
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 12 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 4 12 48
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 8 16
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 4 8 32
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 288