|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin uygulama okulunda her hafta bir günlük plan hazırlayarak uygulama yapmasını ve uygulamaların değerlendirilmesi ile elde edilecek kazanımlar ışığında uygulama ve süreci değerlendirileceği bir portfolyo hazırlamasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul örgütünün ve okul yönetiminin yapısını, okullarda gerçekleştirilmesi zorunlu gündelik işlerin kimler tarafından ve nasıl yapıldığını belirtir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Beden eğitimi ve spor derslerinin tüm aşamalarda nasıl hazırlanıp uygulandığını özetleyebilir |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Edindiği bilgiler doğrultusunda bir mikro-öğretim uygulaması yürütür. |
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Uyguladığı mikro-öğretim örneğini ve gözlemlerini hazırladığı her hafta raporla değerlendirir |
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirmedir. Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirmedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uygulama okulu, kuralları ve uygulama takvimi hakkında genel bilgilendirme. Rapor planı ve hazırlanacak rapor ile ilgili açıklamalar. | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
2 | İlk gözlemler ve karşılaşılan güçlüklerin tartışılması; Okuldaki günlük işlerin nasıl yapıldığına ilişkin gözlemlerin tartışılması. | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
3 | Soru sorma alıştırmalar | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
4 | Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
5 | Bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı ile ilgili gözlemlerin tartışılması. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
6 | Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
7 | Değerlendirme ve kayıt tutma | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Test hazırlama, puanlama, analiz | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
10 | Öğrencilerin ders içi ve ders dışı çalışmalarının değerlendirilmesi. | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
11 | Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
12 | Kullanılan beden eğitimi programı, ders kılavuz kitabının kullanılış biçimi; ders spor malzemesi seçimi ve kullanımı ile ilgili gözlemlerin değerlendirilmesi. | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
13 | Grup çalışmaları | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
14 | Grup çalışmaları | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
15 | Raporların teslimi. | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Efe, R. 2008. Okul Deneyimi Ve Öğretmenlik Uygulaması | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 8 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 8 | 8 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 8 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 12 | 96 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 12 | 48 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 288 |