|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Binlerce yılın süzgecinden geçmiş yüksek sanat değeri taşıyan Türk Halk Oyunları'nı sağlıklı bir biçimde tespit etmek ve yöresel dans figürlerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Folklor (Halkbilim) Tanımını açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Halk Danslarını içerdiği konulara ve türlere göre açıklayabilecektir. |
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yöresel ve geleneksel dans figürleri, hareket olgusu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hareket ve Dans Eğitiminin Kapsamı ve Amaçları Nelerdir? | Soru-cevap |
2 | Hareketin Olgusu, Kapsamı ve Analizi | Soru-cevap |
3 | Hareket Yaratımı (doğaçlama) Çalışmaları | Hareket yaratımı ile ilgili uygulama |
4 | Geleneksel Danslar(dini, taklitli ve yöresel halk dansları) | Geleneksel danslarla ilgili uygulama |
5 | Ege Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
6 | Ege Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
7 | Ege Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teke Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
10 | Teke Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
11 | Gaziantep Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
12 | Gaziantep Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
13 | Artvin Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
14 | Artvin Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
15 | Kırklareli Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koçkar, M.Tekin. (1998). Dans ve Halkdansları: Bağırgan Yayınevi. | |
2 | Demirsipahi, Cemil. (1975). Türk Halk Müziği ve Oyunları: Türk Tarih Kurumu. | |
3 | Güvenç, Bozkurt. (1991). İnsan ve Kültür: Remzi Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve benzeri kaynaklar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 9 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 101 |