Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BEAE401 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BEAE401 Adı: HALK OYUNLARI Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Binlerce yılın süzgecinden geçmiş yüksek sanat değeri taşıyan Türk Halk Oyunları'nı sağlıklı bir biçimde tespit etmek ve yöresel dans figürlerini öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Folklor (Halkbilim) Tanımını açıklayabilecektir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türk Halk Danslarını içerdiği konulara ve türlere göre açıklayabilecektir. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yöresel ve geleneksel dans figürleri, hareket olgusu.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hareket ve Dans Eğitiminin Kapsamı ve Amaçları Nelerdir? Soru-cevap
2 Hareketin Olgusu, Kapsamı ve Analizi Soru-cevap
3 Hareket Yaratımı (doğaçlama) Çalışmaları Hareket yaratımı ile ilgili uygulama
4 Geleneksel Danslar(dini, taklitli ve yöresel halk dansları) Geleneksel danslarla ilgili uygulama
5 Ege Yöresi Dans Çalışmaları uygulama
6 Ege Yöresi Dans Çalışmaları uygulama
7 Ege Yöresi Dans Çalışmaları uygulama
8 Ara Sınav
9 Teke Yöresi Dans Çalışmaları uygulama
10 Teke Yöresi Dans Çalışmaları uygulama
11 Gaziantep Yöresi Dans Çalışmaları uygulama
12 Gaziantep Yöresi Dans Çalışmaları uygulama
13 Artvin Yöresi Dans Çalışmaları uygulama
14 Artvin Yöresi Dans Çalışmaları uygulama
15 Kırklareli Yöresi Dans Çalışmaları uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Koçkar, M.Tekin. (1998). Dans ve Halkdansları: Bağırgan Yayınevi.
2 Demirsipahi, Cemil. (1975). Türk Halk Müziği ve Oyunları: Türk Tarih Kurumu.
3 Güvenç, Bozkurt. (1991). İnsan ve Kültür: Remzi Kitabevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap ve benzeri kaynaklar, internet.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 9 9
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 101