Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB402 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB402 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 Teorik+Uygulama: 2+6 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin uygulama okulunda her hafta bir günlük plan hazırlayarak uygulama yapmasını ve uygulamaların değerlendirilmesi ile elde edilecek kazanımlar ışığında uygulama ve süreci değerlendirileceği bir portfolyo hazırlamasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersin sonunda öğrenci, Öğretenin rolünü, öğrenen-öğreten ilişkilerinin, öğrenenin motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini değerlendirir. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Ders planı hazırlayabilecek, gerekli spor malzemelerinin nasıl kullanacağını öğrenir, Hazırladığı plan doğrultusunda ders yürütür, Verdiği dersi eleştirir ve değerlendirir. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirme Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirme Uygulama: Ders planı hazırlama, sınıf öğretmeni ve stajdan sorumlu öğretim üyesi ile görüşme ve tartışma Küçük deneme dersler hazırlama ve uygulama Düzeltmeler ve eleştiriler doğrultusunda örnek bir ders hazırlama ve uygulama Verilen ders, dönem içinde edinilen bilgi, gözlem, deneyimlerle öğrencileri bilgilendirmeğe yönelik görsel bir sunum yapma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uygulama okulu, kuralları ve uygulama takvimi hakkında genel bilgilendirme. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
2 İlk gözlemler ve karşılaşılan güçlüklerin tartışılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
3 Uygulama sınıfları ile ilgili ilk gözlemlerin tartışılması; ders planı hazırlama ilkelerinin gözden geçirilmesi. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
4 Öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci ilişkileri ve etkileşimleri ile ilgili gözlemlerin tartışılması. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
5 Örnek ders planlarının teslimi ve sınıfta tartışılması. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
6 Uygulama okulunda kullanılan yöntem ve tekniklerin tartışılması. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
7 Aday öğretmen ve sınıf ilişkilerinin ve örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
10 Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
11 Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
12 Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
13 Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
14 Aday öğretmenlerin Beden Eğitimi, farklı spor dallarının tanıtımı, fiziksel aktivite, ilk yardım, spor sakatlıkları vb. hakkındaki sunumları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
15 Staj raporlarının/dosyasının teslimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntem Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirhan, G. Ve Ark. (1998). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Modül.
2 Mosston, M. Ve S.Ashworth. (2001). Beden Eğitimi Öğretmeni .( Çev....). Ankara: Bağırgan Yayımevi.
3 Demirhan, G. (2005) Spor Eğitiminin Temelleri, Bağırgan Yayınevi, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 4 8 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 8 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 20 160
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 4 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 10 40
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 2 8 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 8 32
Final Sınavı 2 8 16
0
0
Toplam İş Yükü 304