|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; yönetim, organizasyon konularında temel terimlerin kavratılması, spor yönetimi içinde antrenörün görev ve sorumluluklarının gösterilmesi, Türkiye?de ki spor yapılanması ve spor teşkilatı yapısının kavratılması, spor sektörünün alanlarının incelenmesi, sponsorluk, antrenör etiği, istihdam, spor faaliyetlerinin yapılabilmesini sağlayan kanuni dayanakların, yasal düzenlemelerin incelenmesi (yönetmelik vb). Spor kulüpleri kulüp yöneticileri ve diğer eleman ve ekipmanları hakkında ta |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre unsurlarını açıklayabilmek |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Spor ile ilişkili ekonomik unsurları anlamak |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çağdaş spor yönetimiyle ilgili konular hakkında bilgi sahibi olma. |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yönetimin tanımı, yönetim anlayışının gelişmesi, yönetimin sınıflaması ve faktörleri, spor yönetiminin tanımı, spor yönetiminde antrenörün durumu, antrenör etiği, Türkiye de ki spor yönetiminin teşkilatlanması, teşkilat yapısının incelenmesi, yönetmeliklerin incelenmesi, Gençlik ve spor il müdürlükleri, spor kulüplerinin tanımlanması, yasal düzenlemeleri ile Spor federasyonu nedir nasıl işler hangi uluslararası kuruluşlarla ilişkileri vardır incelenmesi ve anlatılması, Organizasyon nedir tanımı, spor organizasyonları, ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının çeşitli boyutlar açısından incelenmesi ilgili diğer yönetmeliklerin tanıtılması, spor tesislerinin planlanması, yönetilmesi, işletilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spor Yönetimine ilişkin kavram ve özellikler. Spor Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
2 | Spor Yönetimi felsefesi, ayırt edici özellikleri, spor organizasyon tipleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Organizasyonun tanımı ve organizasyonun nedenleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Organizasyon faaliyetlerinin aşamaları, organizasyon ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Dünyada ve Türkiye'de Spor Organizasyonları, uluslararası ve ulusal organizasyonlar | Anlatma Yöntemi |
6 | Dünyada ve Türkiye'de Spor Organizasyonları, uluslararası ve ulusal organizasyonlar | Anlatma Yöntemi |
7 | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının özellikleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının özellikleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Organizasyon uygulamalarında yönetimsel boyutlar, organizasyon yönetimi modelleri | Anlatma Yöntemi |
11 | Organizasyon uygulamalarında yönetimsel boyutlar, organizasyon yönetimi modelleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Spor organizasyonlarının yönetiminde dikkat edilecek hususlar | Anlatma Yöntemi |
13 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sportmanagement (Principles and Applications), Elsevier Butterworth-Heinemann. | |
2 | Kaya, Y.K. (1993). Eğitim Yönetimi, Ankara: Bilim Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 97 |