|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU ÜSTÜN (ebruustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Orta seviye Almanca Gramer yapısı, Kelime Bilgisi, günlük konuşma kalıpları, dinleme-anlama okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik alıştırmalar. Dönem sonunda öğrencilerin yardım almaksızın iletişim kurması, sorulara cevap verebilmesi, basit seviye okuma parçalarını anlayabilmesi amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul, is, bos zamanlar v.b. gibi alisilmis konularda, standart dil net bir sekilde kullanildiginda konunun ana noktalarini anlayabilir. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Seyahatlerde, Almanca'nin konusuldugu yerlerde karsilasabilecegi çogu durumlarin üstesinden gelebilir. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Yasadigi olay ve deneyimleri, hayallerini, umutlarini ve hedeflerini anlatabilir, görüslerini kisa olarak gerekçelendirebilir ve açiklama yapabilir. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ortaç düzey gramer bilgisi, 4 temel becerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar.Kelime Bilgisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Akkusativ Tekrar ve Dativ | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
2 | Mutfak ve Yemek, yeme alişkanlıkları, hisler, | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
3 | Insanlar hakkında verilen bilgileri anlama iyelik ekleri(Dativ), dönüşlü fiiller, weil ile yan cümle | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
4 | Neden belirtme Tahmin belirtme Metne yönelik sorulara cevap verebilme Okul dönemi ve tecrübeleri, dersler, okul türleri, | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
5 | Okul dönemi ve tecrübeleri, dersler, okul türleri, hal ekleri ( Akkusativ, Dativ | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
6 | Alışkanlıklar hakkında konuşmak geçmiş zamanda modal fiiller | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
7 | Medya, Filmler, dass ile yan cümle, karşılaştırma, dass ile yancümleler, superlativ | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Avantaj ve dezavantaj belirtme als-wie, sıfat derecelendirmeleri Festival ve olaylar, | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
10 | Teşekkür ve tebrik iletmek Davetiye, Festival ve olaylar, hisler, wenn ile yan cümle, belirli Artikel ile sıfat | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
11 | Bir şehir hakkında yazma Bir şarkı hakkında konuşma Sevinç ve üzüntü belirtma Meslekler, iş araçları ve çalışma, iş dünyası | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
12 | Boş zaman aktiviteleri üzerine konuşma Metinlerden bilgi edinme Başkalırını tanıtma | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
13 | Meslekler, iş araçları ve çalışma, iş dünyası | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
14 | Bilgi edinme Güvensizlik belirtme Yol tarifi alma/verme | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
15 | Gesamtwiederholung | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Netzwerk A2.1 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Studio D A1 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |