|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAZUKİ OKADA (kazukiokada@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenicilerin konuşma, dinleme ve anlama becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tartışma becerisi kazanır. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-7 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. PÇ-8 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Sunum yapma becerisi kazanır. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Orta ve ileri seviyedeki Japonca ifadeleri anlama becerisi kazanır. |
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenicilerin haber metinleri üzerinden güncel konular hakkında tartışabilmelerini, mezuniyet tezlerini sunabilmeleri ve yorum yapabilmelerini sağlamaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin içeriğinin aktarılması. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
2 | Politika haberlerini dinleme ve üzerine konuşma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
3 | Politika haberlerini dinleme ve üzerine konuşma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
4 | Toplumsal olay haberlerini dinleme ve üzerine konuşma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
5 | Toplumsal olay haberlerini dinleme ve üzerine konuşma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
6 | Spor haberlerini dinleme ve üzerine konuşma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
7 | Spor haberlerini dinleme ve üzerine konuşma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İş ortamı Japoncası | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
10 | İş ortamı Japoncası | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
11 | Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
12 | Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
13 | Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
14 | Öğrenicilerin mezuniyet tezi sunumuna giriş | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
15 | Öğrenicilerin mezuniyet tezi sunumuna giriş | Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kikuko Tatematsu, (2007), Formal Expressions for Japanese Interaction, The Japan Times. | |
2 | Yumi Segawa vd. (2019), Nyūsu no Nihongo Chōkai 50, Surie Nettowaku. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |