Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Tartışma becerisi kazanır. |
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-7 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. PÇ-8 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Sunum yapma becerisi kazanır. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Orta ve ileri seviyedeki Japonca ifadeleri anlama becerisi kazanır. |
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Öğreniciler haber metinleri üzerinden güncel konular hakkında dinleme ve konuşma alıştırması yaparlar. Ayrıca Mezuniyet tezlerini Japonca sunabilmeleri ve yorum yapabilmeleri beklenir |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanışma, dersin içeriğinin aktarılması. |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
2 |
Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
3 |
Öğrenicilerin mezuniyet tezi sunumu |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
4 |
Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
5 |
Öğrenicilerin mezuniyet tezi sunumu |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
6 |
Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
7 |
Öğrenicilerin mezuniyet tezi sunumu |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Öğrenicilerin mezuniyet tezi sunumu |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
10 |
Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
11 |
Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
12 |
Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
13 |
Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
14 |
Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
15 |
Öğreniciler tarafından belirlenen konu üzerine tartışma. |
Anlatma,Tartışma Yöntemi, İkili Çalışma, Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Kikuko Tatematsu, (2007), Formal Expressions for Japanese Interaction, The Japan Times. |
2 |
Yumi Segawa vd. (2019), Nyūsu no Nihongo Chōkai 50, Surie Nettowaku. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, projection. |