|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BİLAL AFŞİN (bafsin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET SARIÇALI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, psikoloji alanını, ilgilendiği temel konularını kuramsal yaklaşımlar ve güncel araştırmalar çerçevesinde inceleyerek tanıtmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Psikolojinin temel konularını, başlıca kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde tartışır. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Psikoloji ekollerindeki güncel trendleri tanımlar |
PÇ- |
|
| DÖÇ-3 | Duygular, kişilik ve zekaya yönelik güncel araştırmaları tartışır |
PÇ- |
|
| DÖÇ-4 | Göz izleme, beyin görünteleme gibi güncel araştırma yöntemlerini tanımlar |
PÇ- |
|
| DÖÇ-5 | Psikolojik bozuklukların sınıflanması ve tedavi süreçleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ- |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, psikolojideki temel meseleler ve psikolojinin alt dallarına yönelik güncel araştırma ve uygulama trendlerini içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse giriş; dersin içeriği ve işleniş biçimi | |
| 2 | Yaşam boyu gelişim: Bebeklik ve çocukluk | |
| 3 | Yaşam boyu gelişim: Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık | |
| 4 | Sosyal psikolojiye giriş | |
| 5 | Sosyal psikolojiye giriş | |
| 6 | Kişilik kuramları | |
| 7 | Kişilik kuramları | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Psikolojik bozukluklar | |
| 10 | Psikolojik bozukluklar (devam) | |
| 11 | Psikolojik bozukluklara yönelik tedavi ve terapi yaklaşımları | |
| 12 | Psikolojik bozukluklara yönelik tedavi ve terapi yaklaşımları (devam) | |
| 13 | Güdülenme | |
| 14 | Stres ve stresle başa çıkma | |
| 15 | Duygu ve duygu düzenleme | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap Makale | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||