|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BİLAL AFŞİN (bafsin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BİLAL AFŞİN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı klinik psikoloji alt alanına genel bir bakış sağlamak, klinik psikoloji alt alanındaki temel kavram ve yöntemler hakkında bir çerçeve sunmaktır. Klinik psikolojinin tarihinin aktarılması; klinik değerlendirme, gözlem ve görüşme teknikleri, ölçme yöntemleri, klinik müdahale ve diğer ilgili konularla ilgili bilgi sahibi olmak da dersin amaçları kapsamındadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Klinik Psikoloji alanının genel olarak amaçlarını tanır. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-2 | Klinik psikoloji alanının tarihsel gelişimini öğrenir. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-3 | Türkiye'de ve dünyada klinik psikoloji eğitiminde ve uygulamasındaki benzerlikler ve farklılıkları öğrenir. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-4 | Normal ve anormali birbirinden ayırt etmede kullanılan kriterleri tanır. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-5 | Eleştirel psikiyatri kapsamında bahsedilen normal ve anormali ayırt etmedeki zorlukların farkında olur. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-6 | Klinik psikolojide danışan değerlendirmesinde takip edilen aşamaları öğrenir. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-7 | Klinik psikolojideki temel psikoterapi yaklaşımları (Örn. BDT) hakkında bilgi edinir. |
PÇ- |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, klinik psikoloji alanına dair temel bir bakış açısı sunabilmek adına alanın tarihini, yaygın kabul gören klinik psikoloji kuramlarını, tanı, değerlendirme, gözlem görüşme ve psikoterapi yöntemlerini tanıma ile ilgili konuları içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İnsanları Anlamak için Klinik Psikoloji | |
| 2 | Klinik Psikolojinin Tarihçesi | |
| 3 | Türkiye'de ve Dünyada Klinik Psikoloji Eğitimi | |
| 4 | Klinik Psikolojide Etik | |
| 5 | Klinik Psikolog Kimdir? | |
| 6 | Klinik Psikolojide Araştırma | |
| 7 | Sınav Öncesi Genel Değerlendirme | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Normal ve Anormali Ayırt Etmek için Kriterler | |
| 10 | Eleştirel Psikiyatri Açısından Normal ve Anormal Kavramları | |
| 11 | Klinik Psikolojide Değerlendirme | |
| 12 | Klinik Psikolojide Değerlendirme 2 | |
| 13 | Klinik Psikolojide Psikoterapi | |
| 14 | Klinik Psikolojide Psikoterapi 2 | |
| 15 | Sınav Öncesi Genel Değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kramer, G. P., Bernstein, D. A. ve Phares, V. (2014). Klinik Psikolojiye Giriş. (İ. Dağ, Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. | |
| 2 | Eskin, M., Dereboy, Ç. G. & Karancı, A. N. (Ed.) (2020). Klinik Psikolojide Bilim ve Uygulama. TDP Yayınevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 40 | ||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 60 | ||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 140 | ||