Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / PSİ 253 - PSİKOLOJİ

Kodu: PSİ 253 Adı: MESLEKİ İNGİLİZCE-I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PSİKOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Psikoloji alanındaki bir makaleyi okuyup anlayabilme, özetini yazabilme ve seminerde İngilizce sınılan bir çalışmayı anlayabilme becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Psikolojide ölçme, araştırma ve istatistikte kullanılan temel İngilizce terimleri tanır. PÇ-
DÖÇ-2 Temel düzey İngilizce psikoloji ders metinlerindeki öğretilen alanlara ait terimleri belirtir. PÇ-
DÖÇ-3 Türkçe psikoloji derslerinde karşılaştığı temel terimlerin İngilizce karşılıklarını belirtir. PÇ-
DÖÇ-4 Psikoloji biliminin temel İngilizce terimlerini tanır. PÇ-
DÖÇ-5 Alandaki İngilizce metinleri anlayabilir. PÇ-
DÖÇ-6 Dinlediği akademik konuşmaları kavrayabilir. PÇ-
DÖÇ-7 Okuduğu bir makalenin İngilizce özetini yazabilir. PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Mesleki İngilizce I dersi, temel mesleki terimleri öğrenip bu terimlerin geçtiği okuma parçalarını (psikolojide seçme konulara dair makale ve yazılar) okuyup anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, temel mesleki terimlerle cümle ve paragraf yazma çalışmaları da dersin kapsamı içerisindedir. Okuma metinlerinin eleştirel incelenmesi, dinleme ve not alma, sınıf içi tartışmalar, sunumlar ders içerisinde işlenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş; dersin içeriği ve işleniş biçimi
2 Makale Değerlendirme: Carney DR, Cuddy AJ, Yap AJ. (2010) Power posing: Brief nonverbal displays affect neuroendocrine levels and risk tolerance. Psychological Science.
3 Makale Değerlendirme: Carney DR, Cuddy AJ, Yap AJ. (2010) Power posing: Brief nonverbal displays affect neuroendocrine levels and risk tolerance. Psychological Science.
4 Değerlendirilen makaledeki çalışmayı İngilizce altyazılı dinleme.
5 Akademik Yazma Stilleri: Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler (Değerlendirilen makalenin İngilizce raporlanması ve geribildirim verilmesi)
6 Makale Değerlendirme: Brown, B (2006). Shame Resilience Theory: A grounded theory study on women and shame. Families in Society.
7 Makale Değerlendirme: Brown, B (2006). Shame Resilience Theory: A grounded theory study on women and shame. Families in Society.
8 Ara Sınav
9 Değerlendirilen makaledeki çalışmayı İngilizce altyazılı dinleme ve İngilizce raporlanması ve geribildirim verilmesi
10 Makale Değerlendirme: Poulin et al (2013). Giving to others and the association between stress and mortality. American Journal of Public Health.
11 Makale Değerlendirme: Poulin et al (2013). Giving to others and the association between stress and mortality. American Journal of Public Health.
12 Değerlendirilen makaledeki çalışmayı İngilizce altyazılı dinleme ve İngilizce raporlanması ve geribildirim verilmesi
13 Makale Değerlendirme: Duckworth et al. (2007). Grit: Perseverance and passion for long-term goals. Journal of Personality and Social Psychology.
14 Makale Değerlendirme: Duckworth et al. (2007). Grit: Perseverance and passion for long-term goals. Journal of Personality and Social Psychology.
15 Değerlendirilen makaledeki çalışmayı İngilizce altyazılı dinleme ve İngilizce raporlanması ve geribildirim verilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Carney DR, Cuddy AJ, Yap AJ. (2010) Power posing: Brief nonverbal displays affect neuroendocrine levels and risk tolerance. Psychological Science.
2 Brown, B (2006). Shame Resilience Theory: A grounded theory study on women and shame. Families in Society.
3 Poulin MJ, Brown SL, Dillard AJ, Smith DM. (2013). Giving to others and the association between stress and mortality. American Journal of Public Health.
4 Duckworth AL, Peterson C, Matthews MD, Kelly DR. (2007). Grit: Perseverance and passion for long-term goals. Journal of Personality and Social Psychology.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sözlük Makale

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 2 7 14
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 14 14
0
0
Toplam İş Yükü 126