|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | YAŞAM BOYU GELİŞİM-I, YAŞAM BOYU GELİŞİM-II, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı dil gelişim aşamalarını kavramak ve dil gelişim güçlüklerini tanımaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil gelişim aşamalarını bilir. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dil gelişim güçlüklerinin genel özelliklerini sınıflandırır |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dil Gelişimi dersinde bebeklik ve ilkokul yıllarında çocukların dil edinimi ve gelişimi çalışmalarına yer verilmektedir. Ayrıca, çocuğun dil algısı, kavrayışı, üretimi ve söylem stratejilerinin incelenmesini kapsamaktadır. Dilbilgisinin psiko-dilbilimsel çalışması, dilin biyolojik temelleri, konuşma, anlama, konuşma üretimi, dil edinimi ve dil ile düşünce arasındaki ilişkiye odaklanan alanlara bir giriş niteliğindedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş; dersin içeriği ve işleniş biçimi | |
2 | Dilin özellikleri ve bileşenleri | |
3 | Dil teorisi | |
4 | Konuşma ve dilin nörolojik temelleri | |
5 | Dil ve konuşmanın bilişsel, algısal ve motor temelleri | |
6 | Erken dönem dil ve konuşmanın sosyal ve iletişimsel temelleri | |
7 | Küçük çocuklarda dil öğrenimi ve öğretme süreçleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küçük çocuklarda ilk kelimeler ve kelime kombinasyonları | |
10 | Anaokulu çağında pragmatik ve semantik gelişim | |
11 | Anaokulu çağında dil gelişimi | |
12 | Erken okul çağında dil gelişimi | |
13 | Okul çağında okuryazarlığın gelişimi | |
14 | Ergen ve yetişkin dili | |
15 | İki dillilik | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Owens, Robert E. Language Development: An Introduction. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap Video Sunu Makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |