|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUĞBA KOÇAK ÖZEL (tugbakocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste kültür kavramının tanıtılması ve bireyci - toplulukçu kültür arasındaki farkların anlaşılmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırılması hedeflenmektedir. Kültürlerarası ve kültürel psikoloji literatürü doğrultusunda davranışın kültür bağlamında değerlendirilmesinin önemi anlatılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | psikolojinin kültürel ve kültürlerarası bağlamda nasıl rol aldığını öğrenir. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-9 Farklı bakış açılarını bilimsel bilginin üretilmesi sürecine dâhil edebilen, bireysel ve kültürel farklılıklara dair farkındalığa sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | kültürel ve kültürlerarası psikoloji literatürüne hakim olur. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste çok kültürlü ve çok faktörlü yapının teorik ve pratik bir anlayışını oluşturmak hedeflenmiştir. Bireysel farklılıklara, çok faktörlü ve kültürlü yapılara, kimlik gelişim modellerine, değerlendirme prosedürlerine ve hem kültüre özgü hem de evrensel değerlere odaklanmak planlanmaktadır. Kültür, din, sosyoekonomik durum, engellilik gibi geniş bir çeşitlilik anlayışı kullanılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür kavramı | anlatım, ppt sunum |
2 | Kültürle ilişkili kavramlar | anlatım, ppt sunum |
3 | Kültürlerarası psikoloji 1 | anlatım, ppt sunum |
4 | Kültürlerarası psikoloji 2 | anlatım, ppt sunum |
5 | Kültürel psikoloji 1 | anlatım, ppt sunum |
6 | Kültürel psikoloji 2 | anlatım, ppt sunum |
7 | Bireycilik ve toplulukçuluk | anlatım, ppt sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültürel Değerler | anlatım, ppt sunum |
10 | Kültür ve biliş | anlatım, ppt sunum |
11 | Kültür ve bellek | anlatım, ppt sunum |
12 | Kültür ve duygular | anlatım, ppt sunum |
13 | Kültürleşme süreçleri | anlatım, ppt sunum |
14 | Süreç modelleri | anlatım, ppt sunum |
15 | Göç | anlatım, ppt sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ratner, C. (2014). Kültürel psikoloji, kültürler arası psikoloji, yerel psikoloji. İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları. | |
2 | Matsumoto, D., & Juang, L. (2016). Culture and psychology. Cengage Learning. | |
3 | Berry, J. W., Poortinga, Y. H., Breugelmans, S. M., Chasiotis, A., & Sam, D. L. (2015). Kültürlerarası Psikoloji: Araştırma ve Uygulamalar. | |
4 | Shiraev, E., & David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications (6th ed.). Boston: Pearson Education. | |
5 | Kağıtçıbaşı, Ç. (1990). İnsan, aile, kültür [Human, family, and culture]. İstanbul, Turkey: Remzi Kitabevi. | |
6 | Kağıtçıbaşı, Ç. (2007). Kültürel Psikoloji: Kültür Bağlamında Aile ve İnsan. İstanbul: Evrim Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 10 | ||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |