|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ ÇAKIRBAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin temel amacı günümüzün en kapsamlı devletler üstü bütünleşme hareketi olan Avrupa Birliği ile Türkiye arasındaki ilişkileri ele alarak öğrencilerin bu konuda ileri bir bilgi düzeyi ve anlayışa sahip olmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Avrupa entegrasyonunu tarihsel olarak açıklayabilmek |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Avrupa Birliği siyasi tarihindeki başlıca gelişmeleri sayabilmek |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Soğuk Savaşın Avrupa entegrasyonu üzerindeki etkilerini tanımlayabilmek |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Türkiye-AB ilişkilerini tarihsel perspektifte tartışabilmek |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye’nin Avrupa ile tarihsel ilişkileri, Avrupa Topluluklarının kuruluşu ve Türkiye’nin ortaklık başvurusu, Türkiye’nin AT ile ilişkileri, adaylık ve müzakere süreci, ekonomik, siyasi ve kültürel ilişkiler, Türkiye’nin AB politikalarına uyumu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İkinci Dünya Savaşı sonunda Avrupa | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
2 | Soğuk Savaş ve Avrupa'da entegrasyon | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
3 | Entegrasyonun kuramsal zemini | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
4 | Roma Anlaşması: Avrupa Topluluklarının kurulması | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
5 | Gümrük Birliğine giden yol | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
6 | Genişleme Derinleşme tartışmaları | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
7 | Tek Avrupa Senedi ve Soğuk Savaşın sonu | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Maastricht Anlaşması ve Para Birliği | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
10 | Orta ve Doğu Avrupa Ülkeleri Genişlemesi | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
11 | Avrupa Anayasası hazırlıkları | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
12 | Amsterdam ve Nice Anlaşmaları ve kurumsal yapıdaki revizyonlar | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
13 | Avrupa kimliği | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
14 | Dünya politikasında AB | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
15 | Türkiye-AB ilişkileri | Konu Anlatımı , Soru- Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | AKTAN, Coşkun Can (2000), “Türkiye Avrupa Birliği’nin Neresinde ?”, http://www.canaktan.org/ekonomi/avrupa-birligi/maastricht.htm, (10.01.2009). | |
2 | BOZKURT, Veysel (1993), Avrupa Birliği, Ezgi Kitabevi, Bursa | |
3 | ÇELİK, Kenan (2005),“Avrupa Birliği ve Türkiye-AB İlişkileri”, http://www.kenancelik. ktu.edu.tr/yayin/ab.pdf, 11.12.2008 | |
4 | BİLİCİ, Nurettin (2005), Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, Seçkin Yayınları, Ankara. | |
5 | KARLUK, S. Rıdvan (1996), Avrupa Topluluğu Ve Türkiye, 4. Baskı, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Yayınları, İstanbul. | |
6 | Akdemir, E. ve Genç, Ö. (2011). Avrupa Bütünleşmesi. Çağrı Erhan, Burça Kızılırmak ve Deniz Senemoğlu (Ed.). Avrupa Birliği Temel Konular içinde (s.1-60). Ankara: İmaj Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |