Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR250 - TARİH

Kodu: TAR250 Adı: AVRUPA BİRLİĞİ TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALİ ÇAKIRBAŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin temel amacı günümüzün en kapsamlı devletler üstü bütünleşme hareketi olan Avrupa Birliği ile Türkiye arasındaki ilişkileri ele alarak öğrencilerin bu konuda ileri bir bilgi düzeyi ve anlayışa sahip olmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Avrupa entegrasyonunu tarihsel olarak açıklayabilmek PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Avrupa Birliği siyasi tarihindeki başlıca gelişmeleri sayabilmek PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Soğuk Savaşın Avrupa entegrasyonu üzerindeki etkilerini tanımlayabilmek PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Türkiye-AB ilişkilerini tarihsel perspektifte tartışabilmek PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkiye’nin Avrupa ile tarihsel ilişkileri, Avrupa Topluluklarının kuruluşu ve Türkiye’nin ortaklık başvurusu, Türkiye’nin AT ile ilişkileri, adaylık ve müzakere süreci, ekonomik, siyasi ve kültürel ilişkiler, Türkiye’nin AB politikalarına uyumu
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İkinci Dünya Savaşı sonunda Avrupa Konu Anlatımı , Soru- Cevap
2 Soğuk Savaş ve Avrupa'da entegrasyon Konu Anlatımı , Soru- Cevap
3 Entegrasyonun kuramsal zemini Konu Anlatımı , Soru- Cevap
4 Roma Anlaşması: Avrupa Topluluklarının kurulması Konu Anlatımı , Soru- Cevap
5 Gümrük Birliğine giden yol Konu Anlatımı , Soru- Cevap
6 Genişleme Derinleşme tartışmaları Konu Anlatımı , Soru- Cevap
7 Tek Avrupa Senedi ve Soğuk Savaşın sonu Konu Anlatımı , Soru- Cevap
8 Ara Sınav
9 Maastricht Anlaşması ve Para Birliği Konu Anlatımı , Soru- Cevap
10 Orta ve Doğu Avrupa Ülkeleri Genişlemesi Konu Anlatımı , Soru- Cevap
11 Avrupa Anayasası hazırlıkları Konu Anlatımı , Soru- Cevap
12 Amsterdam ve Nice Anlaşmaları ve kurumsal yapıdaki revizyonlar Konu Anlatımı , Soru- Cevap
13 Avrupa kimliği Konu Anlatımı , Soru- Cevap
14 Dünya politikasında AB Konu Anlatımı , Soru- Cevap
15 Türkiye-AB ilişkileri Konu Anlatımı , Soru- Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 AKTAN, Coşkun Can (2000), “Türkiye Avrupa Birliği’nin Neresinde ?”, http://www.canaktan.org/ekonomi/avrupa-birligi/maastricht.htm, (10.01.2009).
2 BOZKURT, Veysel (1993), Avrupa Birliği, Ezgi Kitabevi, Bursa
3 ÇELİK, Kenan (2005),“Avrupa Birliği ve Türkiye-AB İlişkileri”, http://www.kenancelik. ktu.edu.tr/yayin/ab.pdf, 11.12.2008
4 BİLİCİ, Nurettin (2005), Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, Seçkin Yayınları, Ankara.
5 KARLUK, S. Rıdvan (1996), Avrupa Topluluğu Ve Türkiye, 4. Baskı, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Yayınları, İstanbul.
6 Akdemir, E. ve Genç, Ö. (2011). Avrupa Bütünleşmesi. Çağrı Erhan, Burça Kızılırmak ve Deniz Senemoğlu (Ed.). Avrupa Birliği Temel Konular içinde (s.1-60). Ankara: İmaj Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60