Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR251 - TARİH

Kodu: TAR251 Adı: TARİHİ ÇOĞRAFYA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, tarihi coğrafyayla ilgili temel kavramlara, tarih bili mi içerisinde tarihi coğrafyanın kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tarihi coğrafyayla ilgili temel kavramları öğrenebilir PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 TEmel Coğrafya bilgisini tarih içerisinde kullanabilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Coğrafya biliminin tarihi gelişimine hakim olur PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tarihi coğrafyaya dair temel kavramlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Coğrafya Tanımları ve Genel Bakış 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Tarih ve Coğrafya 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 İlk Coğrafyacılar 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Antikçağ Coğrafyacıları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 Antikçağ Coğrafyacıları II 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Ortaçağ Coğrafyacıları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 Ortaçağ Coğrafyacıları II 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 İslam Coğrafyacıları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 İslam Coğrafyacıları II 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 Asya'da Coğrafyacılık ve haritalar 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 Avrupa'da Coğrafyacılığın gelişimi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 KEşifler ve Tarihi Coğrafya 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 Coğrafi isimlerin değişimleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Harita tekniklerinin gelişimi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ekrem Memiş. Tarihi Coğrafyaya Giriş
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 3 1 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 9 1 10
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 13 26
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 8 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 8 8
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90